A hinwili gárda tavaly a 6. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, idén pedig utoljára szerepel az F1-ben az Alfa Romeo égisze alatt – az olasz autógyártóval való együttműködésük ugyanis 2023-ban véget ér. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a Sauber szövetségre lépett az Audival, így 2026-tól már tulajdonképpen a németek gyári csapataként vesznek részt a királykategória küzdelmeiben.
A kedden bemutatott C43-as modell tehát jó darabig az utolsó F1-es Alfa Romeo lesz: a 2023-as betontorpedó értelemszerűen a tavalyi versenygép alapjaira épül, az istálló pedig igyekezett tanulni a 2022-es év leckéiből annak megalkotása során. A versenyautóban a következő három szezonban– így idén is – még a Ferrari V6-os erőforrása dübörög.
Az Alfa Romeo Zürichben tartotta új autójának bemutatóját, ahol színpadra szólították Alessandro Alunni Bravit, az istálló képviselőjét, aki a Ferrarihoz távozott Frederic Vasseur csapatfőnöki feladatait vette át 2023-ra. A szakember a prezentáción arról beszélt, nem akar konkrét célokról beszélni az idei eredményeket illetően, viszont folytatni szeretnék a fejlődést, és ki akarják küszöbölni azokat a gyengeségeket, melyek az elmúlt év során hátráltatták őket.
Az eseményen Jan Monchaux, az istálló technikai igazgatója arról beszélt, a tél folyamán igyekeztek azokra a területekre fókuszálni az autó fejlesztése során, melyek tekintetében azt látták, hogy van még bennük potenciál. A szakember hozzátette, véleménye szerint a középmezőny idén még szorosabb lesz majd, ám bízik abban, hogy közvetlen riválisaikhoz képest nagyobb előrelépést tudtak tenni a tél folyamán. Az Alfa Romeo már ezen a hétvégén pályára viszi az új versenyautót, a bejáratásra Barcelonában kerül majd sor.
Miközben az istálló vezetőségében történtek változások, a versenyzőpáros ugyanaz maradt 2023-ra is: az Alfa Romeo színeiben Valtteri Bottas és Guanyu Zhou állhat rajthoz a Forma-1-ben. A két versenyző a csapat központjában ünnepélyes keretek között rántotta le a leplet az új, C43-as kódjelű modellről. A bemutatott autón első ránézésre az új fényezés tűnik fel, közelebbről megnézve azonban láthatók azok az aerodinamikai változások is, melyeket a hinwili istálló eszközölt az elmúlt évi versenyautóhoz képest.
Az F1Világon a mai nap folyamán természetesen folyamatosan szállítjuk az információkat, fotókat és nyilatkozatokat az Alfa Romeo autóbemutatójáról, és természetesen jól megszokott riportfilmünkkel is jelentkezünk majd.