Ferrari: A próbapados tesztek azt mutatják, megoldottuk a motorgondokat - F1VILÁG.HU

Ferrari: A próbapados tesztek azt mutatják, megoldottuk a motorgondokat

HIRDETÉS
Biztató eredményeket hozott a Ferrari Forma-1-es csapata számára a továbbfejlesztett V6-os erőforrás próbapados tesztelése – erről beszélt nemrég az olasz istálló motorfőnöke, Enrico Gualtieri.
Ferrari SF-23 launch

A Ferrari tavaly versenyképes autóval és erőforrással rukkolt elő, a szezon során azonban számos megbízhatósági problémával találkozott, ezért év közben nem is tudta maximális teljesítmény mellett üzemeltetni motorjait. A maranellóiak már a szezon közben is kőkeményen dolgoztak a megoldáson, és a hírek szerint a bajnokság hajrájára sikerült is jelentős előrelépéseket tenniük a megbízhatóság terén. A munka pedig télen sem állt le, és úgy tudni, a csapat motorja jóval erősebb lehet idén, köszönhetően a jobb megbízhatóságnak.

A Ferrari motorrészlegének vezetője, Enrico Gualtieri az új, SF-23-as versenyautó bemutatójakor elárulta, mire is fókuszáltak az elmúlt hónapokban.

„Az új szezonra való felkészülés általában az év egyik legmozgalmasabb időszakát jelenti, és ez a tél sem kivétel” – mondta a szakember. „Ami azt illeti, az erőforrások fejlesztését tavaly befagyasztották, beleértve az olajat és az üzemanyagot is. Csupán a megbízhatósággal kapcsolatos módosítások engedélyezettek.”

„A helyzet az, hogy tavaly a megbízhatóság volt az Achillesünk. A tél folyamán ezért sokat dolgoztunk azon, hogy megoldjuk a legfőbb problémáinkat, és elérjük a megbízhatóság kívánt szintjét. Ez volt a célunk 2023-ra. Télen erre alapoztuk a munkát.”

Gualtieri arról is beszélt, a Ferrari felülvizsgálta a V6-os erőforrás összeszereléssel kapcsolatos folyamatait, valamint az egyes komponensek tervezését is.

„Főleg azokon a területeken dolgoztunk, melyek a legtöbb galibát okozták nekünk az elmúlt idényben. Szóval a belső égésű motorra és az elektromotorokra összpontosítottunk. Ugyanakkor viszont próbáltuk kihasználni azokat a tapasztalatokat, amiket a pályán szereztünk a múlt szezonban. Szóval minden visszajelzést, és az erőforrás-komponensek gyengeségének összes jelét megvizsgáltuk. Ebbe beletartoznak a különféle tervezési területek is bizonyos komponensek esetében.”

„Ugyanakkor viszont, ahol szükséges volt, felülvizsgáltuk az összeszerelési folyamatainkat is. A munkában az erőforráson dolgozó összes munkatársunk, valamint az ellátási láncban résztvevő kollégáink és beszállítóink is részt vettek.”

„Minden területen dolgoztunk, hogy megértsük a problémák kiváltó okait, melyekkel a pályán találkoztunk, és minden rendelkezésünkre álló eszközt felhasználtunk a megoldásukra. A munka valójában a tervezéstől a kísérletezésig minden területre kiterjedt, beleértve az összeszerelési folyamatot is, hogy új megoldásokat próbáljunk ki, és teszteljük azokat a rendelkezésünkre álló rövid időben.”

A szakember kifejtette, az elmúlt hónapok próbapados tesztjei biztató eredményeket mutattak.

Hirdetés

„Az előző idény második felében szerzett tapasztalatainkat is kihasználtuk, és szükség esetén javítottunk bizonyos alkatrészeken. A munka soha nem ér véget, a komponenseken folyamatosan igyekszünk javítani, hogy megpróbáljuk elérni a kívánt megbízhatósági szintet.”

„A próbapadon már voltak pozitív visszajelzéseink néhány bevezetett változtatással kapcsolatban. De ahogy az lenni szokott, csak a pályán derül majd ki, hogy jó munkát végeztünk-e.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ferrari: A próbapados tesztek azt mutatják, megoldottuk a motorgondokat
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!