Az energiaital-gyárosok meggyőző formával rukkoltak elő a háromnapos gyakorlás során, a csapat RB19-es versenyautója gyorsnak és megbízhatónak tűnt úgy a hosszú, mint a rövid etapokon. Bár ez kétségkívül rossz hír lehet a Ferrari számára, az istálló nemrég kinevezett csapatfőnöke, Fred Vasseur elárulta, egyáltalán nincs szükség megkongatni a vészharangot.
A szakember leszögezte, a teszt számukra nem arról szólt, hogy villogjanak, inkább a különféle beállítások kipróbálására helyezték a hangsúlyt. Vasseur szerint ráadásul a teszten futott köridők igencsak félrevezetők lehetnek.
„Összességében azt gondolom, elégedettek lehetünk a tesztünkkel. Az autó alapvetően rendben van a teljesítmény tekintetében, de a többiek üzemanyagszintjeit nem ismerjük” – mondta a francia szakember. „A legfontosabb az volt, hogy kipróbáljunk mindenféle beállítást az autón, hiszen tudjuk, hogy amit most láttunk a teszten, az teljesen más képet fest majd jövő héten.”
„Nem emlékszem rá, hogy ki futotta a legjobb köridőt tavaly, Bahrienben, de nem volt a pole-ban a versenyhétvégén. És ugyanez volt két éve is.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull tempója aggasztó-e a Ferrari számára, Vasseur így felelt: „Az igazság az, hogy az egykörös tempót nem lehet megítélni, mivel nem tudjuk, hogy 20, 30, vagy 50 kg-nyi üzemanyaggal mentek-e, és ők sem tudják a mi mennyiségünket. Mindez azt jelenti, hogy nagyon nehéz összehasonlításokat végezni.”
„Az egyetlen dolog, amit meg lehet ítélni, az az, amikor versenyszimulációt csinálunk. Ha ugyanis nem állsz meg az autóval, és mész 55 kört, az azt jelenti, hogy 110 kg-nyi üzemanyaggal kezdtél. Ez az egyetlen eset, amit tudni lehet.”
„Mi a magunk részéről mással próbálkoztunk, különféle üzemanyagszintekkel. Néhány megoldás működött, más kevésbé. Ebből kell kihoznunk a legtöbbet, és megfelelő analízist kell végeznünk. A verseny viszont jövő héten lesz, és még a verseny kezdete és vége között is teljesen más lesz a történet. Bahreinben a verseny végén a pályahőmérséklet nagyon-nagyon alacsony, a kép pedig teljesen más lesz, mint itt, a teszten.”
A csapatfőnök kifejtette, amit akartak, az elvégezték a teszten, és bár olykor a Ferrari tempója nem tűnt túl versenyképesnek, Vasseur elárulta, ennek oka az volt, hogy a kipróbált beállítások nem mindig voltak megfelelőek.
„Ha úgy kezded a tesztelést, hogy csak a teljesítményszintet nézed, halott vagy, hiszen akkor a tabellára fogsz reagálni, az alapján fogsz működni. A legfontosabb dolog az, hogy kipipáljunk olyan dolgokat, amiket ki kell pipálni, és őszintén szólva jó munkát végeztünk ezen a téren.”
„Három napunk van arra, hogy minden beállításvariációt megvizsgáljunk az autón, illetve fejlesztési elemeket. És amikor mindent összerakunk, akkor a legjobb rendben lévőnek tűnik.”