A maranellói istállónál nemrég jelentősnek mondható változások történtek, az eddig stratégiai főnökként dolgozó Inaki Rueda ugyanis a jövőben a csapat gyárában tevékenykedik majd, feladatait pedig a bokszutcában Ravin Jain veszi át.
A csapat újonnan kinevezett vezetője, Frederic Vasseur ugyanakkor elárulta, nem ez az egyetlen változtatás az, amitől csodát várnak – a szakember elárulta, kőkeményen dolgoztak a színfalak mögött azon, hogy javítsanak a taktikákra vonatkozó különféle folyamatokon.
„Úgy döntöttünk, változtatunk egy kicsit a szervezetünkön, egy kicsit kevesebb minden lesz a bokszutca falán. Inaki a gyárban fog dolgozni, a sportszakmai oldalra fókuszál, míg Ravi foglal helyet a bokszutcai vezérlőpultnál” – magyarázta a csapatfőnök. „De nem ez az egyetlen változás, dolgozunk a kommunikációs folyamatokan is, hogy megbizonyosodjunk arról, közvetlen csatornáink vannak.”
„Ha ugyanis minden jól megy, van három-négy köröd is megvitatni a dolgokat. De ha egy másodperc alatt kell dönteni, az már más történet.”
A Ferrari egyik legemlékezetesebb taktikai baklövése a tavalyi Magyar Nagydíjhoz köthető, akkor Charles Leclerc autójára választott rossz gumikeveréket a csapat, ami miatt elveszítette a vezetést, és egyúttal a győzelmet is a 10. helyről rajtolva.
„A legfontosabb dolog az, hogy ha valami nem működik, akkor próbáljuk megérteni az okokat” – magyarázta Binotto. „Legyen az egy döntés, vagy éppen azon információáramlás, ami a szóban forgó szakemberhez eljut. Nagyon sokszor utóbbiról van szó, nem pedig egyvalaki egyéni döntéséről, aki ’megnyomja éppen a gombot’, vagy sem. Amikor persze elkezdesz küszködni, akkor még nehezebb, hiszen gyakran megremeg az ember keze a bizonyos gomb felett.”