Bár a „delfinezés” jelensége már nem okozott problémát az istállónak a W14-es kódjelű modellel, az autó következetlen egyensúlyával Lewis Hamilton, valamint George Russell is megszenvedett a háromnapos gyakorlás során. Utóbbi versenyzőt ráadásul technikai probléma is hátráltatta múlt pénteken, 26 kör után kénytelen volt leparkolni versenyautóját egy hidraulikus meghibásodás miatt.
A Bahreini Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Russell azt mondja, „egészen könnyen” megoldották a múlt héten felmerült gondokat. A Motorsport.com című internetes portál arra volt kíváncsi, fennáll-e a veszélye annak, hogy a W14-es egy újabb „díva” lesz-e a Mercedes számára.
„Remekül töltöttük a teszt és az első versenyhétvége közti időszakot azzal, hogy kielemeztük, ami a teszten történt” – mondta Russell. „Volt néhány dolog az autóval kapcsolatban, ami nem egészen úgy működött, ahogy vártuk. De egészen könnyen meg tudtuk oldani ezeket. Egyszerűen egy kicsit rossz tartományban működött.”
Russell azt mondja, a W14-es egy kevésbé optimális hátsó szárnyspecifikációval gurult pályára Bahreinben. Bár ezen változtatni fognak, nem számít arra, hogy a teszteken remeklő, illetve címvédő Red Bull-lal egy szintre kerülnek.
„Ezen a hétvégén egy másmilyen hátsó szárnyat használunk majd, mint a teszten, csupán a korrelációval kapcsolatos munkából kifolyólag. A teszten alkalmazott szárny sem volt optimális. Szóval kétségkívül vannak pozitív jelek, de azt nem fogom állítani, hogy ’meg fogjuk találni a köridőbeli lemaradásunkat a Red Bullhoz képest’.”
„Viszont jóval kényelmesebb helyzetben ülhetek most itt, mint pénteken este.”