A német istálló kiábrándító eredményeket ért el a szezon első időmérőjén, Bahreinben, George Russell ugyanis a 6., míg Lewis Hamilton csak a 7. rajtkockát szerezte meg. Pedig a Mercedes nagy reményekkel várta a szezont, és kitartott tavalyi autókoncepciója mellett, miközben a legtöbb istálló a Red Bull által választott fejlesztési irányt követte 2023-ra.
A Mercedesnél néhány hete még azt gondolták, a W14-esből győztes autót tudnak varázsolni, Wolff viszont elismerte, mostanra változott a szemlélet, és itt az ideje feltérképezni más lehetőségeket.
„Nem gondolom, hogy ez a csomag végül versenyképes lesz” – ismerte el a Motorsport.com című internetes portál kérdésére Wolff. „Egész télen a legjobb tudásunk szerint dolgoztunk, most pedig egyszerűen össze kell kapnunk magunkat, le kell ülnünk a mérnökökkel, akik egyáltalán nem dogmatikusak semmivel kapcsolatban.”
„Nincsenek szent tehenek, el kell döntenünk, milyen fejlesztési irányt akarunk követni, hogy versenyképesek legyünk és futamokat nyerjünk. Meggyőződésem, hogy nyerhetünk versenyeket idén. De mi sokkal inkább közép- és hosszú távban gondolkodunk, ennek megfelelően kell döntéseket hoznunk.”
Wolff hozzátette, a Bahreini Nagydíj után alapos elemzésre lesz szükség a Mercedes háza táján. Azt ugyanakkor világossá tette, ha úgy döntenek, hogy egy teljesen új koncepció mellett teszik le a voksukat, akkor is megpróbálják a legtöbbet kihozni a W14-esből.
„Versenyzők vagyunk, versenyzőnk, és soha nem fogjuk feladni a harcot, hogy az élen legyünk. Ha az erősorrendet nézzük ma, azt mondhatjuk, nos, nem reális. De én már abban gondolkodom, hogy mit találhatunk jövő héten, és mit tudunk feltenni az autóra. Milyen irányváltásra lesz szükség? És milyen gyorsan tudjuk ezt megtenni, hogy talán már idén megfordíthassuk a hajót? Ez még csak az első időmérője volt az idei szezonnak. Ezért sem akarok semmit sem „leárazni” az idei évre, miközben persze abszolút látom, hogy az autónak rengeteget kell változnia.”
A Mercedesnél egyébként egy ideje már dolgoznak jelentős fejlesztéseken, és várhatóan néhány verseny múlva pályára is viszik új oldalszekrény-megoldásukat, mely a csapat technikai igazgatója, Mike Elliott elmondása szerint jelentősen eltér majd a mostani megoldástól, de a rivális csapatok autóin látottakra sem fog hasonlítani.