A McLaren nagy reményekkel várta a 2023-as szezont, abban bízott ugyanis, sikerül közelebb férkőzniük a topcsapatokhoz. A bajnokság viszont kiábrándítóan indult a brit istálló számára, az AlphaTaurin kívül ők az egyetlenek, akik az év első két futamán egyetlen pontot sem szereztek.
Bahreinben még Lando Norrist és Oscar Piastrit is műszaki gondok hátráltatták, és bár a tempóval alapvetően nem voltak elégedetlenek a pilóták, a szaúdi versenyen mégsem sikerült jó eredményt elérni, miután autóik megsérültek a futam elején.
A McLaren részéről pedig már hetekkel ezelőtt elárulták, egy nagyon komoly fejlesztési csomagon dolgoznak, mely Bakuban debütál majd jó egy hónap múlva.
„Az autó gyengeségeit illetően az aerodinamikai hatékonyságról beszélünk. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autónak túl nagy a légellenállása. Egyszerűen a leszorítóerő és a légellenállás aránya nem olyan jó, mint szeretnénk. Ez a legfőbb gyengeség” – magyarázta Andrea Stella csapatfőnök a Motorsport.com című lap ezzel kapcsolatos kérdésére, majd Piastri időmérős remeklésével kapcsolatban hozzátette: „Bizonyos tekintetben az, hogy versenyképesebbek voltunk itt, azzal hozható összefüggésbe, hogy az aszfalt nagyon-nagyon tapadós.”
„Kisebb aerodinamikai terhelésre kell támaszkodni, mert több tapadás jön a gumik révén. Szóval ezek a körülmények egy kicsit elrejtik az aerodinamikából fakadó hátrányunkat.”
Az április végi Azeri Nagydíj tervezett fejlesztésekkel kapcsolatban Stella azt mondta, azoktól még nem lesznek képesek csodákra.
„Ami a bakui fejlesztéseket illeti, látjuk a számokat, amik ígéretesek. Remélhetőleg a hatodik helyről előre tudunk lépni az ötödik helyre. Viszont nem elegendőek ahhoz, hogy elérjük az idei szezonra kitűzött céljainkat, ami az, hogy egy top 4-be való autóval rendelkezzünk.”
„Ehhez a bakui fejlesztések mellett szükség lesz még néhány fejlesztésre.”