Perez győzött a dzsiddai futamon, megelőzve csapattársát, Max Verstappent, a leintés után azonban sérelmezte, hogy miközben a címvédőnek megengedték, hogy rámenjen a leggyorsabb körre a hajrában, és bezsebelje az azért járó egy pontot, neki nem adták meg ezt a lehetőséget. Később Christian Horner csapatfőnök, valamint Helmut Marko tanácsadó is arról beszélt, nem igaz, amit Perez állít, amit az is bizonyít, hogy a mexikói maga is megpróbálkozott a leggyorsabb körrel a verseny végén.
Perez elárulta, a futam után átbeszélte a történteket Hornerrel és saját mérnökeivel, elmondása szerint pedig „világos” kommunikációs rendszerük van a hasonló helyzetekre.
„Bahreinben vagy Dzsiddában teljesen világos volt, hogy ki fogja megnyerni a versenyt, függetlenül attól, milyen keményen nyomjuk. Ha viszont nem ez a helyzet, akkor más szituáció alakulhat ki a versenyen. És az egy kicsit nehéz lehet” – mondta a mexikói.
Perez azt ugyanakkor állítja, ő nem próbálkozott meg a leggyorsabb körrel a verseny végén, ám azt elismeri, ez nem a csapaton, sokkal inkább rajta, illetve versenymérnökén, Hugh Birdön múlt.
„A mérnökömmel folytatott kommunikáció valószínűleg félreértés volt. Talán bánom, hogy nem mentem rá a leggyorsabb körre, mert azt gondoltam, ez a helyzet. Ugyanakkor viszont nem arról van szó, hogy mondtak valamit nekem, és aztán valami mást Maxnak. Kizárólag rajtunk múlt.”
„Beszéltem a mérnökeimmel, teljesen világos volt a dolog, és váltottam pár szót Christiannal is a futam után, ami szintén egyértelmű volt. Semmi komoly.”