A vasárnapi versenyen Kevin Magnussen balesete miatt másodszor is meglengették a piros zászlókat Melbourne-ben, majd a futam az 56. körben folytatódott állórajtal. Az 1-es kanyarban azonban valóságos káosz alakult ki, Carlos Sainz nekiment Fernando Alonsónak, az Alpine versenyzői egymással ütköztek, Logan Sargeant pedig hátulról eltalálta Nyck de Vries versenyautóját.
Lando Norris szerint nem szabad véka alá rejteni, hogy a Pirelli abroncsai is szerepet játszottak a balesetekben – azok ugyanis egész egyszerűen nem biztosítottak kellő tapadást a versenyzőknek. A McLaren versenyzője a 6. helyen ért célba, a leintést követően pedig a versenyirányítást és az abroncsokat is kritizálta.
„Semmi bajom velük, de azoknak, akik ezeket a döntéseket hozzák, fogalmunk sincs, mi folyik a pilótafülkében. Van egy lágy gumink ezen a 65℃-on, és el sem tudom mondani, mennyire alacsony a tapadás a pályán. Ez nem rossz hőmérséklet. De a gumik nem működnek, és ezen a felületen ilyen gumihőmérséklettel leírhatatlanul rossz a tapadás.”
„Ezért is láttuk, hogy az 1-es kanyarban mindenki elment egyenesen, és elfékezte magát… Szó szerint nincs tapadás, szóval korán kell fékezni, ami káoszt és incidenseket okoz.”
Norris szerint a mostani Pirelli-gumik egész egyszerűen nem felelnek meg az F1-es sztenderdeknek, azok ugyanis „borzasztóak”.
„Ha a gumik megfelelő tapadást biztosítanának, szerintem jó versenyeket látnánk káosz és ügyetlenség nélkül. Egyszerűen nehéz. Versenyzünk, és nincs tapadás – ilyen egyszerű. Olyan gumikra van szükségünk, amely több tapadást biztosít, olyan gumikra, melyekkel kapcsolatban érezhető, hogy Forma-1-es autón a helye a motorsport csúcsán. Most ugyanis borzasztóak voltak.”