Ferrari: Ki kell derítenünk, miért olyan hatékony a Red Bull DRS-rendszere - F1VILÁG.HU

Ferrari: Ki kell derítenünk, miért olyan hatékony a Red Bull DRS-rendszere

HIRDETÉS
Meg kell értenie a Ferrari Forma-1-es csapatának, miért annyira hatékony a Red Bull versenyautója nyitott DRS-rendszerrel – mondja Fred Vasseur, az istálló csapatfőnöke.
MELBOURNE GRAND PRIX CIRCUIT, AUSTRALIA - MARCH 31: Carlos Sainz, Ferrari SF-23, leads Sergio Perez, Red Bull Racing RB19 during the Australian GP at Melbourne Grand Prix Circuit on Friday March 31, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Lionel Ng / LAT Images)

A Red Bull a 2023-as szezon első három versenyein kimagasló formát mutatott: Max Verstappen révén Bahreinben és Ausztráliában, Sergio Perez révén pedig Szaúd-Arábiában is győzni tudott. Az energiaital-gyárosok is egyelőre magabiztosan vezetik az összetett pontversenyt, miközben a Ferrari számára döcögősen indult az idény.

Fred Vasseur csapatfőnök szerint azt mindenképpen ki kell deríteniük, hogy a Red Bull RB19-ese miért tud olyan kiemelkedő teljesítményt nyújtani a DRS-zónákban.

„Óriási a DRS-hatásuk, ki merem jelenteni, hogy nagyobb, mint bárki másnál. Meg kell értenünk, hogyan képesek ilyesmire. Azt gondolom, tavaly talán még nyilvánvalóbb volt ez a dolog, de akkor kompenzáltuk a lemaradásunk egy részét. Viszont még javítanunk kell rajta” – mondta a francia szakember.

Vasseur szerint a Red Bull előnye a versenytempóban eddig nagyobb volt, mint az egykörös teljesítmény tekintetében, Melbourne-ben pedig sikerült előrelépéseket tenniük ezen a téren.

„Igen, az első három versenyhétvégére ez igaz, és először meg kell értenünk, hogy az első három nagydíjon nem láttuk még a versenypályák teljes palettáját, és mindig az volt az érzésünk, hogy nem vagyunk annyira messze, és képesek vagyunk az első sorért harcolni az időmérőn, a futamon viszont nehezebb volt a helyzet.”

„A számok alapján talán tudunk elemzéseket végezni, és az előnyük a versenyen jóval kisebb volt, és szerintem ez szintén a versenyzők képességéből adódik, abból, hogy képesek a határon vezetni az autót eltérő üzemanyagmennyiséggel, eltérő gumikon, és a többi.”

„Ha egy kicsit problémás autód van, talán képes vagy kezelni a helyzetet az időmérőn egy kör erejéig, új gumikkal. Öt garnitúra lágy gumi után azért kiismered már az egyensúlyát az időmérőn. De egy versenytáv tekintetében egy kicsit nehezebb a dolog. És mi ebbe az irányba indultunk el egy kicsit az elmúlt pár hétben.”  

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ferrari: Ki kell derítenünk, miért olyan hatékony a Red Bull DRS-rendszere
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!