A Red Bull a 2023-as szezon első három versenyein kimagasló formát mutatott: Max Verstappen révén Bahreinben és Ausztráliában, Sergio Perez révén pedig Szaúd-Arábiában is győzni tudott. Az energiaital-gyárosok is egyelőre magabiztosan vezetik az összetett pontversenyt, miközben a Ferrari számára döcögősen indult az idény.
Fred Vasseur csapatfőnök szerint azt mindenképpen ki kell deríteniük, hogy a Red Bull RB19-ese miért tud olyan kiemelkedő teljesítményt nyújtani a DRS-zónákban.
„Óriási a DRS-hatásuk, ki merem jelenteni, hogy nagyobb, mint bárki másnál. Meg kell értenünk, hogyan képesek ilyesmire. Azt gondolom, tavaly talán még nyilvánvalóbb volt ez a dolog, de akkor kompenzáltuk a lemaradásunk egy részét. Viszont még javítanunk kell rajta” – mondta a francia szakember.
Vasseur szerint a Red Bull előnye a versenytempóban eddig nagyobb volt, mint az egykörös teljesítmény tekintetében, Melbourne-ben pedig sikerült előrelépéseket tenniük ezen a téren.
„Igen, az első három versenyhétvégére ez igaz, és először meg kell értenünk, hogy az első három nagydíjon nem láttuk még a versenypályák teljes palettáját, és mindig az volt az érzésünk, hogy nem vagyunk annyira messze, és képesek vagyunk az első sorért harcolni az időmérőn, a futamon viszont nehezebb volt a helyzet.”
„A számok alapján talán tudunk elemzéseket végezni, és az előnyük a versenyen jóval kisebb volt, és szerintem ez szintén a versenyzők képességéből adódik, abból, hogy képesek a határon vezetni az autót eltérő üzemanyagmennyiséggel, eltérő gumikon, és a többi.”
„Ha egy kicsit problémás autód van, talán képes vagy kezelni a helyzetet az időmérőn egy kör erejéig, új gumikkal. Öt garnitúra lágy gumi után azért kiismered már az egyensúlyát az időmérőn. De egy versenytáv tekintetében egy kicsit nehezebb a dolog. És mi ebbe az irányba indultunk el egy kicsit az elmúlt pár hétben.”