Az AlphaTauri jövője azt követően vált kérdésessé, hogy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz elhunyt tavaly, az új vezér, Oliver Mintzlaff pedig meglehetősen elégedetlen volt a csapat mostani teljesítményével.
Múlt hónapban aztán jelentős változásokat jelentettek be, a szezon végén például távozik Franz Tost csapatfőnök, kinek helyére a jelenleg a Ferrari sportigazgatójaként tevékenykedő Laurent Mekies érkezik. A csapat továbbá leszerződtette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egykori főtitkárát, Peter Bayert is vezérigazgatónak. A Red Bull végül eldöntötte tehát, megtartja kiscsapatát.
„A döntés megszületett. Az AlphaTauri teljes mértékben a Red Bull tulajdonában marad, és juniorcsapatként működik tovább” – mondta a szakember a Formel1.de című internetes portálnak adott interjújában.
Marko elárulta, a Red Bull vezér Minztzlaff arra kérte őket, hogy az istálló a lehető legnagyobb mértékben működjön együtt a Red Bull Racinggel a Forma-1 szabályainak keretein belül. Mindez azt jelenti, hogy az AlphaTauri számos szakembere Bicesterbe kerül át, ami nem messze található a Red Bull Milton Keynes-i központjától.
„A Red Bull Racinggel való kooperáció szorosabb lesz a költségplafon és a szinergiák szempontjából” – mondta Marko, aki szerint a korábbi FIA szakember, Peter Bayer érkezése nagy segítség lesz majd ebben.
„Azzal a tudással, amit ő az FIA-nál szerzett, a jelenléte nagyon fontos lesz. És persze ez a tudás átfolyik majd a Red Bull Racinghez is.”
A Red Bull tanácsadója azt mondja, bár számos opciót fontolóra vettek, az AlphaTauri faenzai központja megmarad, „a személyzet többi része Olaszországban marad majd”, beleértve Bayert és Mekiest is.
Az istálló leköszönő csapatfőnöke, Franz Tost szerint jó döntés az, hogy az istálló személyzetének egy része átkerül Angliába, ezzel ugyanis versenyképesebbé válhatnak.
„Az számomra mindig is világos volt, hogy a csapat marad Faenzában. Minden szükséges infrastruktúra megvan itt” – mondta. „Az AlphaTaurinak viszont már most is sok alkalmazottja van Angliában. A teljes aerocsapat ott van. Ha pedig a jövőben mérnököket szeretnénk szerződtetni, akkor ők viszont nem akarnak valamiért Olaszországba jönni, akkor fontos, hogy tudjanak az angliai központból dolgozni.”
„Úgy gondolom, ez segíteni fogja a jövőben a csapatot, mivel korábban nagyon-nagyon nehéz volt tapasztalt mérnököket idecsábítani Olaszországba. A tapasztalt mérnökök 35-40 évesek már, családjaik vannak, gyermekeik, és nem akarnak Olaszországba költözni.”
Tost beszélt arról is, azt egyelőre nem tudni, hogy a Red Bull az AlphaTaurit, mint divatmárkát megtartja-e, vagy esetleg az F1-es istállóra újabb névváltás vár.
„Erről még nincs döntés. A Red Bull kezében van, hogy milyen néven akarják használni a csapatot a jövőben.”