A japán gyártó 2021 végén intett búcsút a száguldó cirkusznak, a Red Bull pedig emiatt döntött úgy, hogy saját motor fejlesztésébe kezd. Ennek érdekében saját motorközpontot hozott létre Milton Keynes-ben, ahol már kőkeményen dolgoznak az új, 2026-os szabályok szerint épülő erőforráson.
A csapat addig is a Honda motorjait használja az F1-ben egy utólagosan kötött megállapodás értelmében, a japán vállalat azonban a héten bejelentette, 2026-ban újra aktív motorgyártók lesznek a királykategóriában, méghozzá az Aston Martin partnereként. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elismerte, ha tudták volna, hogy a Honda végül visszatáncol, nem kötelezték volna el magukat saját motorprojektjük mellett.
„Nos, határozottan drága döntés. Ami a Red Bullt illeti, határozottan túlnőttünk már az ügyfél szerepkörén. Számunkra óriási előnyökkel jár az, hogy házon belül készítjük el az erőforrást, teljes mértékben a kasztniba integrálva, tökéletes szinergiát kreálva ezzel a motoron és a kasztnin dolgozó mérnökök között” – magyarázta a szakember. „Nem ugrottunk volna bele ebbe, ha a Honda nem vonult volna ki.”
A Red Bull motorközpontjának létrehozása ugyanakkor a költségvetési plafon kapcsán is előnyökkel járt az istálló számára, hiszen számos szakembert át tudtak csoportosítani ide. Horner azt mondja, hosszú távon minden kétséget kizáróan csak jól járnak a saját erőforrással.
„Több szempontból is hálásak kell legyünk nekik, amiért megadták a lökést ahhoz, hogy saját motorközpontot hozzunk létre” – folytatta Horner. „A létrehozott munkakörök miatt, és persze a Forddal kötött partnerség is igazán izgalmas a jövőre nézve, és ott van a Red Bull és az érintettek elköteleződése is a projekt iránt.”
„Hogy ugyanezt a döntést hoztuk-e volna, ha tudjuk a Honda mostani döntését? Biztosan nem. De megtettük, elköteleztük magunkat, és ahogy haladunk előre, úgy lesz annál több hasznunk belőle hosszú távon.”