Miután a Honda nemrég bejelentette, hogy 2026-tól az Aston Martinnal lép szövetségre, jelenleg három csapat esetében kérdéses, hogy milyen aggregátokkal vág neki az új motorérának, hiszen a McLarennek, a Williamsnek és a Haasnak sincs még szerződött partnere.
Nemrégiben Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke nyilatkozta azt, az, hogy 2026-tól lényegében gyári csapata lesznek a Hondának, óriási előnyökkel jár majd számukra – elősorban a V6-os erőforrás integrációja miatt. A McLarennél ilyen előnyöket biztosan nem élvezhetnek majd, mint ahogy most sem tehetik a Mercedes partnereként – Andrea Stella csapatfőnök viszont nem aggódik emiatt.
„Egy olyan kasztnigyártónak, mint amilyen a McLaren, elegendő lehetősége van arra, hogy befolyásolja az erőforrás tervezését, szóval nem kerül hátrányba a versenyképesség szempontjából” – mondta Stella a Motorsport.com című internetes portálnak nyilatkozva. „Szóval pontosan ezt tesszük az egyeztetéseink során. Tudjuk, mit akarunk elérni. Hogy őszinte legyek, ez nem is tűnik nehéz dolognak azon egyeztetések során, amiket folytatunk.”
A McLaren-főnök hozzátette, ha az erőforrás integrációja révén valamekkora hátrányt el is szenvednek, egy jobban teljesítő versenyautóval ezt kompenzálni lehet.
„Ideális esetben olyan helyzetben akarunk lenni, melyben minden paramétert befolyásolni tudunk. Úgy gondolom, két kategória van. Az egyik maga a kialakítás, az, hogy miképp integráljuk az erőforrást az autóban a kasztnival. A másik pedig a teljesítményre vonatkozó paraméterek, az, hogy hogyan működtetjük az erőforrást.”
„A második kategória szempontjából nagyon magabiztosak vagyunk amiatt, hogy az FIA már most is, de a jövőben még inkább olyan feltételeket tesz kötelezővé, melyek biztosítják, hogy egy ügyfélcsapat és egy gyári csapat ugyanazokkal a paraméterekkel dolgozzon.”
„Ami magát az elrendezést illeti – ahogy már mondtam –, azon egyeztetések során, melyeket folytatunk, ezt is számításba vesszük. És meggyőződésünk, hogy erős pozícióban lehetünk. Ha az utolsó ezredmásodpercekről van szó, reméljük, hogy képesek leszünk kompenzálni a kasztnifejlesztés és az aerodinamika révén.”
„Tudjuk, hogy nem ez a legjobb szituáció, de nem gondoljuk azt, hogy döntő tényező annak kapcsán, hogy sikeresek leszünk-e a jövőben.”
Stella emellett arról is beszélt, azzal, hogy a McLaren nem gyári csapata lesz egy motorszállítónak, nagyobb szabadságot kap a váltásra, ha a szóban forgó partner nem teljesít elég jól.
„Ez is egyértelműen része az egyeztetéseknek. Szerződéses szempontból egy csapat szeretné bevédeni magát, hogy legyen egy minőségi kritérium a versenyképességre vonatkozóan” – magyarázta. „Ha pedig ezek a kritériumok nem teljesülnek, akkor lehetőség legyen kilépni ebből a szerződésből. Mint minden kiváló egyeztetésben, ez is része azoknak a tárgyalásoknak, melyeket folytatunk.”