Izgalmas újítást vezettek be az idei Spanyol Nagydíjon, ahol a Forma-1-es mezőny visszatér a pálya 1991 és 2006 között használt, sikán nélküli konfigurációjához. A jelenlegi mezőnyből mindössze Fernando Alonso versenyzett a gyorsabb vonalvezetésen, teszteken azonban több másik pilóta is kipróbálhatta azt. Oscar Piastri szerint élvezetes lesz a régi-új megoldás, de azt is garantálja, hogy „a feje mindenkinek leesik majd a helyéről”. Ő maga a McLaren egyik filmes napján használhatta a gyorsabb konfigurációt.
„Akkor már pletykáltak a változtatásról, így pár kör erejéig kipróbáltuk. Fájni fog. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek fájni fog” – szögezte le Piastri, de azért hozzátette, hogy manapság jelentős méretű fejtámaszok találhatok az autókban, ami „luxusnak” számít az F1-ben.
„A szezon második versenyét Szaúd-Arábiában teljesítettük, ami igazi tisztítótűz volt, a nyakamnak legalábbis biztosan. Mindenesetre jó kihívás lesz mindannyiunk számára, és szerintem annak ellenére élvezetes lesz ezen a vonalvezetésen versenyezni, hogy le fog esni a fejünk a helyéről.”
A sikán abban az évben került a pályára, amikor Lewis Hamilton debütált a Forma-1-ben. A hétszeres világbajnok ezt megelőzően, szintén egy teszten próbálhatta ki a lassító nélküli verziót.
Emlékszem, 2006-ban itt teszteltem először a McLarennel. Két-három-négy napon át viseltem a gyors utolsó kanyart. Emlékszem, nem bírtam egyenesen tartani a fejem. A csapat szólt, hogy Gary, az egyik tesztpilótánk fejtámaszt használ. Kérdezték, hogy én is akarok-e egyet, de azt mondtam, hogy az én nyakam elég erős. Aztán belementem az egyes kanyarba, és képtelen voltam megtartani a fejem. A csapathoz visszatérve azt mondtam, minden rendben, miközben alig tudtam aludni a fájdalomtól.”
A sikánt eredetileg biztonsági okokból rajzolták a pályára, ám a mai autók annyival biztonságosabbak a 17 évvel ezelőtti gépeknél, hogy a lassító már idejét múltnak számított. Alex Albon szerint szinte garantált, hogy innentől jobb versenyekre számíthatunk Barcelonában.
„Szerintem nincs pilóta, aki ellenezné a változtatást. Mindig is fura megoldásnak tartottam. Nehéz volt és megtörte a pálya lendületét. De ami a legfontosabb, hogy a kivétele szinte biztosan jobb versenyeket tesz lehetővé. A [sikánt megelőző] 10-es és 12-es kanyarokban már tavaly is közel tudtunk maradni a másikhoz, de a 13-as, 14-es, 15-ös kombináción csak egy ideális ív vezet át, így le kellett követnünk a másikat. Lehet, hogy tévedek, de szerintem ezzel kialakult a versenynaptár egyik könnyebb előzési pontja” – magyarázta a Williams pilótája.