McLaren: Már egyértelmű, hogy széles oldalszekrények kellenek - F1VILÁG.HU

McLaren: Már egyértelmű, hogy széles oldalszekrények kellenek

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapatát irányító Andrea Stella szerint mostanra teljesen nyilvánvalóvá vált az istállók körében, hogy az az oldalszekrények nélküli koncepció, mellyel a Mercedes próbálkozott, kezdettől fogva bukásra volt ítélve.
Lando Norris, McLaren MCL60

Ez persze sokáig nem volt nyilvánvaló, ezért fordulhatott elő az, hogy a Mercedes még a 2023-as idényre is megtartotta a megoldást – a Monte-Carlóban bevezetett fejlesztési csomag keretében viszont változtatott versenyautójának ezen területén. Mostanra pedig egyértelművé vált, a legtöbb istálló a Red Bull által kitaposott utat követi az oldalszekrények kialakítását tekintve, a McLaren-főnök Andrea Stella szerint pedig nem véletlenül, hiszen ezzel a megoldással lehet a legjobban a padlólemez és a diffúzor környékére áramoltatni a légáramlatokat.

„Nem fognám egyszerűen a leáramlásra, inkább azt mondanám, hogy a széles oldalszekrények jelentik valójában az elsődleges koncepciót, mely látszólag nagyon jól tud interakcióba lépni a padlólemezzel” – magyarázta a szakember újságíróknak nyilatkozva.

„Az oldalszekrények egyszerűen fogalmazva egy kicsit olyanok, mint a miniszoknyák, szóval a széles oldaldobozok segítik a levegő padlólemezhez történő elszívását. E nélkül a koncepció nélkül nem lehet, ha maximalizálni akarjuk a padlólemez szívását, illetve az autó terhelését.”

„Teljesen egyértelmű, hogy mindenki ebbe az irányba konvergálódik, és mi is ebbe az irányba mozgunk a fejlesztésekkel – remélhetőleg hamarosan látjuk is ennek eredményeit.”

Stella rámutatott, manapság olyannyira fontos az aerodinamika a Forma-1-ben, hogy szinte mindent ennek rendelnek alá.

„Manapság az olyan mechanikai összetevők, mint a felfüggesztés kialakítása, alapvetően aerodinamikai lehetőségeket biztosítanak. Nagyon nehéz teljesítményelőnyre szert tenni úgy, hogy van egy, a gumikkal jobban bánó felfüggesztésed. Az aerodinamika sokkal fontosabb, mint ezek a mechanikai összetevők. Amikor tehát a dőlési érzékenységről beszélek, az nem az autó mögöttes kialakítása miatt van. Sokkal inkább az első szárny alapvető tervezéséről, az első kerekekhez való viszonyulásáról, a padlólemez kialakításáról van szó – tehát aerodinamikai szempontból általában ez a bűnös, nem pedig a felfüggesztés elrendezése.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

McLaren: Már egyértelmű, hogy széles oldalszekrények kellenek
Mercedes-show Las Vegasban: Russell győzött, Verstappen négyszeres világbajnok!
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!