A Scuderia a szezon eleje óta küzd versenyautójának érzékenységével és kiszámíthatatlanságával, és bár ez a következetlenség Barcelonában is jelen volt, a csapatnál állítják, a katalán fővárosban pályára vitt fejlesztések a várakozásoknak megfelelően működtek.
A maranellóiak többek között egy új oldalszekrényt is kipróbáltak, amit a futamon is használtak a versenyzők, Charles Leclerc és Carlos Sainz. Jock Clear ugyanakkor azt mondja, önmagában az oldaldobozok átalakítása nem sokat ér, annak ugyanis tökéletes interakcióban kell dolgoznia a padlólemezzel, illetve a versenyautó többi elemével. A főmérnök viszont úgy látja, a fejlesztéseknek hála sikerült egy kicsit kezesebbé tenniük az SF-23-ast.
„Amit vizuálisan látunk az oldalszekrényeken, az talán nem az elsődleges hajtóerő. Ez egy másodlagos elem. Valójában a padlólemez és a diffúzor diktálja azt, hogy valójában honnan jön a leszorítóerő” – magyarázta a szakember.
„Mindez oda vezet, hogy a padlólemez felett különböző helyekre áramoltatjuk a levegőt, szóval nem fogjuk ránézésre azt mondani, hogy ’ezeket az eltérő oldalszekrényeket kell használnunk’. Azt kell vizsgálni, hogy mi történik a padlólemezen, a hátsó kerekek környékén, ekkor mondjuk azt, hogy ’oké, változtatnunk kell a rendszeren’.”
„A mi Achilessünk az, hogy egy nagyon zabolátlan autónk volt, és ez egy kicsit talán összetettebb a dolog, mint korábban, amikor csak arra törekedtünk, hogy jóindulatúbbá tegyük a versenygépet. Ez egy olyan fejlesztési csomag, mely teljesítményt hoz, és több levegőt szív el az autó hátsó részének irányába. És ezáltal az autó egy kicsit kevésbé is lesz érzékeny a szélre, a dőlésre, illetve a magasságváltozásokra.”
Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke nemrégiben arról beszélt, biztos benne, hogy amennyiben képesek lesznek megoldani az autó teljesítményingadozását a versenyeken, sokkal jobb eredményeket érhetnek majd el.