A Ferrari a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon vetette be eddigi legjelentősebb fejlesztési csomagját az évben, mely magában foglalt egy teljesen új oldalszekrény-koncepciót is, mely első ránézésre is a Red Bull által alkalmazott megoldásra hajaz. A Ferrarinál nem a várakozások szerint alakultak az évad első versenyei, így a maranellóiak mindent megtesznek azért, hogy felzárkózzanak – nem véletlen tehát, hogy a jelenleg domináló Red Bulltól is ellestek egy megoldást.
A Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva ugyanakkor Jock Clear, a Ferrari főmérnöke elárulta, nem feltétlenül az energiaital-gyárosokat akarták másolni, ám miután alaposan megvizsgálták a Red Bull megoldását, látták, hogy az valóban hatékony lehet az ő autójukon is.
„Amikor a csapatok bemutatják autóikat, mindenki teljes meggyőződéssel teszi ezt. Szóval senki sem mondja azt, hogy ’feltesszük ezeket az oldalszekrényeket, pedig nem vagyunk biztosak bennük’” – magyarázta a szakember. „Mindannyian magabiztosak voltunk azzal kapcsolatban, amink volt. De aztán mindannyiunknak tanulnunk kell abból, amit a többiek csinálnak – és abból is, amit mi magunk csinálunk.”
„Alapvetően nem másolunk senkit se. Figyeltük, amit csináltak, visszamentünk a szélcsatornába, és próbáltuk kideríteni, hogy működik-e. Most pedig felkerült az autóra, mert működik. Lényegében csak a tudományt követjük, és a nagyszerű dolog az aerodinamikával, illetve a sporttal kapcsolatban, és az oka annak, hogy ezt csináljuk, hogy az én esetemben a 30 év alatt minden nap, minden egyes év, minden egyes autó más volt.”
„És még mindig tanulunk. Milliónyi útja van annak, hogy megoldjunk problémákat, és soha nem fogjuk mindegyiket feltérképezni.”
Clear azt mondja, valójában egész könnyű lenne sietve lemásolni egy rivális csapat megoldását, ám túl nagy a kockázata annak, hogy nem működne.
„Amint látjuk, hogy valaki valami mást csinál, és bevisszük azt a szélcsatornába, kellően fegyelmezettek vagyunk ahhoz, hogy ne másoljuk le hirtelen felindulásból, mert nem fog működni. Adni kell magunknak pár hónapot, hogy működésre bírjuk az autónkon. És akkor már elmondhatjuk, hogy látjuk, hova jutottak el innen. Amit most látunk, az ennek az eredménye, és tovább fejlesztési út követi majd. Lényegében most kezdtünk el vizsgálni egy új fejlesztési utat.”
A szakember elárulta, már az előszezoni tesztek óta vizsgálgatták a Red Bull oldalszekrényeit, de csak két hónapja döntöttek úgy, hogy mellette teszik le a voksukat.
„Már az első teszt első napjától kezdve figyeltük, amikor is egy csapat minden autóra, minden megoldásra vet egy pillantást, és elkezd azon gondolkodni, hogy ’oké, talán vannak más megoldásai is ennek’. Amint a Red Bull dominanciája egyértelművé vált, nyilván nagyon-nagyon odafigyeltünk arra, hogy mit csinálnak. Szóval egy normál folyamatban azt mondanák, hogy két hónapja döntöttünk arról, hogy ezt az utat választjuk.”