A verseny, amikor majdnem kifogyott a benzin az F1-es Safety Carból - F1VILÁG.HU

A verseny, amikor majdnem kifogyott a benzin az F1-es Safety Carból

HIRDETÉS
Érdekes történetet osztott meg a Forma-1-es biztonsági autó sofőrje, Bernd Mayländer arról, hogyan fogyott ki majdnem a Safety Car üzemanyagja a 2007-es Japán Nagydíj során.
Formel 1, Grand Prix Japan 2007, Fuji, 30.09.2007 Start hinter Safety Car F1 Safety Car, Mercedes-Benz CLK 63 AMG Sieger Lewis Hamilton (1.), McLaren-Mercedes MP4-22 Fernando Alonso (Unfall), McLaren-Mercedes MP4-22 Felipe Massa, Ferrari F2007 Bernd Mayländer

Mayländer egészen 2000 óta áll a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szolgálatban, mint az F1-es biztonsági autó sofőrje, az azóta eltelt bő két évtizedben pedig jó néhány éles bevetése volt már. A 2007-es Japán Nagydíj különösen emlékezetes marad számára: a fudzsi versenyt a heves esőzések miatt a Safety Car mögött kezdte meg a mezőny, és 19 körön át a pályán volt. Mayländer az F1 Nation című podcastben elárulta, azon a versenyen voltak aggályok azzal kapcsolatban, hogy lesz-e elegendő üzemanyag a Mercedesben.

„Korábban soha nem jártam még Fudzsiban, ez egy új pálya volt számomra. Megtettünk már pár kört, kezdtem ráérezni a dologra, a navigátorom, Peter Tibbetts is mondta, hogy ’Bernd, jó sok kört megteszel’. Én azt válaszoltam, ’igen, de oda kell figyelnünk az üzemanyagra’. Láttam, hogy már csak félig van a tank, sőt, kevesebb volt benne, és szóltam is Herbie Blash-nek [az akkori versenyigazgató-helyettesnek] a rádión, hogy ’Herbie, mennyi kört kell még mennünk?’.”

„Azt mondta, ’meglátjuk, az időjárás még mindig rossz’. Én pedig azt válaszoltam, hogy ’oké, de csak, hogy tudd, szerintem 5-6 kör után el fog fogyni az üzemanyagunk! Akkor a Mercedes CLK63-ast használtuk, ami nagyon erős, nagy motorral rendelkezett, a fogyasztása persze nem volt tökéletes, de versenykörülmények között amúgy is egy kicsit több üzemanyagra van szükség.”

Végül aztán 19 kör elteltével behívták Mayländeréket a bokszba, a verseny pedig folytatódhatott, elmondása szerint azonban ezt követően a tartalék Safety Carba ültek át, a futamon pedig volt még egy bevetésük, amikor Fernando Alonso összetörte autóját. Mayländer azt mondja, ilyen helyzetbe addig soha nem került az F1-ben.

„Szerencsére a második bevetés alkalmával csak 5-6 körig voltam a pályán, minden rendben volt. De soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy az üzemanyag miatt kelljen aggódnom. Herbie már azon gondolkodott, hogy ’oké, beküldhetjük az orvosi autót a pályára’, szóval próbáltak vészforgatókönyvvel előállni. Soha nem gondoltunk erre, de aztán végül minden jól sült el.”

Mayländer azt mondja, fogalma sincs, hány körön át vezette eddig az F1-es versenyeket, ám újságíróktól úgy tudja, 7-800 kört már biztosan az élen töltött a száguldó cirkuszban.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A verseny, amikor majdnem kifogyott a benzin az F1-es Safety Carból
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!