Vowles hosszú éveken át a Mercedes stratégiai igazgatójaként dolgozott, idén viszont átvette a Williams csapatának vezetését. A neves szakember nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen a korábban szebb napokat megélt patinás istálló az elmúlt években jobbára csak szenved az F1-ben. A Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva Vowles beszélt arról, mi a különbség volt csapata, a Mercedes, illetve mostani egyesülete, a Williams között.
„Szerintem minden. Nem sok, de van azért néhány olyan eleme is a szervezetnek, mely hasonló szinten van, mint a Mercedesnél” – mondta a szakember.
„Vannak dolgok, amik már 20 éve elavultak, ami logikus, ha végig gondoljuk a csapat történetét. Nagyjából 20 éve semmiféle beruházás nem történt, és aztán jött egy befektetési társaság. Alapvetően olyan helyzetben vagyunk, hogy sok létesítményünk szinte megmaradt a 20 évvel ezelőtti állapotában.”
„A kompozitok régebbiek, mint amilyenekkel én először találkoztam, amikor 20 éve egy másik csapattal csatlakoztam a sportághoz.”
Vowles arról is beszélt, nemcsak a rendelkezésekre álló eszközökön kell javítani, hanem a csapat szakembereinek is fejlődniük kell.
„Ha veszünk egy csoportnyi embert, és elszeparáljuk őket, majd egy másik csoporttal is ugyanezt tesszük, akkor különböző szakaszokba fejlődnek. Itt pontosan ez történt, a kiválóságról alkotott nézet teljesen más, mint ami ma valójában, és előre kell mozdítani a dolgokat. Ez az, ahol szerintem meg kell tennünk egy lépést. Meg kell mutatni az utat az embereknek, végig kell vezetni őket, és meg kell bizonyosodni arról, hogy megadjuk nekik a megfelelő támogatást és eszközöket, melyek lehetővé teszik azt, hogy ugyanezt a dolgot elérjék.”
„A másik dolog pedig az emberekkel kapcsolatban, hogy a Mercedesnél teljesen egyértelműen bárkit egy telefonnal oda tudtál csábítani, akit csak akartál.”
Ahhoz viszont, hogy a Williams javítson infrastruktúráján, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 segítségére is szüksége lesz. A királykategória csapatai jelenleg egy négyéves periódusra 36 millió dolláros tőkekiadási juttatásban részesülnek – arról van szó tehát, hogy lényegében ekkora összeget írhatnak le az adójukból. Ez az összeg viszont nem elegendő ahhoz, hogy a kisebb csapatok jelentősen csökkentsék hátrányukat – hacsak nem kérnek külön mentességet, ahogy tette azt az Aston Martin csapata új szélcsatornájának építéséhez. Vowles azt reméli, hamarosan sikerül megoldást találni a problémára.
„A Forma-1 és az FIA nagyon támogató volt, az ittlétem első hetében ugyanis megmutattam nekik, hogy ’ez volt nekem a Mercedesnél, most ez áll rendelkezésre a Williamsnél. Nulla az esélye annak, hogy képesek leszünk versenyezni ezzel’.”
„És azt gondolom, júliusra már el lesz fogadva az, hogy a hozzánk hasonló csapatok képese legyenek invesztálni a felzárkózás érdekében.”