Szezononként 24 nagydíj a Forma-1 célja hosszú távon - F1VILÁG.HU

Szezononként 24 nagydíj a Forma-1 célja hosszú távon

HIRDETÉS
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint hosszú távon a szezononkénti 24 versenyt kell megcélozniuk. A szakember beszélt arról is, a történelmi versenyhelyszínek mindig is részei lesznek az F1-es naptárnak.
MIAMI, FLORIDA - MAY 07: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 leads Fernando Alonso of Spain driving the (14) Aston Martin AMR23 Mercedes and the rest of the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 07, 2023 in Miami, Florida. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A száguldó cirkuszban már idén is 24 futamot tartottak volna, ám a kínai versenyt még decemberben törölni kellett, az Emilia-Romagna Nagydíjat pedig a régióban tapasztalt áradások miatt nem sikerült megrendezni.

Domenicali szerint viszont a 24 verseny jelenti a megfelelő számot a nagydíjak tekintetében, ezért arra törekednek, hogy a jövőben is legfeljebb ennyi verseny legyen egy idényen belül. Az egyensúly megtalálása ugyanakkor nagyon fontos, hiszen rengeteg ország érdeklődik a rendezés iránt, miközben a tradicionális helyszínekre is oda kell figyelniük.

„A számot, a 24-et, amit terveztünk az idei évre, de a jól ismert okok miatt végül nem sikerült elérni, szeretnénk jövőre is megcélozni. És azt gondolom, a 24 a megfelelő szám” – mondta az F1 elnök-vezérigazgatója a Beyond The Grid című podcastben. „Ez a kívánt szám a mostani piacon. Azt gondolom, ez nyújtja a megfelelő egyensúlyt, figyelembe véve a logisztikai komplexitást azok szempontjából, akik a sportban dolgoznak. Ugyanakkor pedig ez az a szám, melyet hosszú távon meg kell céloznunk.”

Domenicali megerősítette, Madrid valóban szeretne versenyt rendezni a jövőben, ám mivel érvényes szerződésük van Barcelonával, a következő években még biztosan nem lesz futam a spanyol fővárosban.

„Való igaz, hogy Madrid szeretne versenyt rendezni a jövőben, döntés pedig eddig nem született. Ez is egy újabb nagyszerű jele annak, hogy milyen egészségi állapotnak örvend az F1” – fogalmazott, majd hozzátette, nem politikai döntés lesz az, hogy a jövőben hol tartják meg a Spanyol Nagydíjat. „Pusztán kereskedelmi, technikai és sportszakmai döntések zajlanak majd a következő pár hónapban. És az F1 számára a legjobb döntést hozzuk majd meg. Ebben egészen biztos vagyok.”

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy még több évre szóló szerződésünk van Barcelonával, és nagyon-nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy Barcelona foglalkozik a jövővel, hiszen természetesen a madridi érdeklődés segítette őket abban, hogy reagáljanak, és olyan fejlesztésekre készteti őket, melyek szükségesek minden szinten.”

Mivel a Belga Nagydíj szerződését várhatóan jövőre is meghosszabbítják, és jó eséllyel a következő években is fogadhatja az F1 mezőnyét, nehéz elképzelni azt, hogy Madrid 2027 előtt bemutatkozhat – már csak azért is, mert azt Domenicali sem tartja logikusnak, hogy Spanyolországban két futamot rendezzenek, ahogy tették azt 1994-ben, 1997-ben, illetve 2008 és 2012 között.

„Akkoriban még mindig Európa-centrikus naptárunk volt. Ma viszont már világszinten gondolkodunk. Európa esetében arra számítok, hogy látunk versenyeket, melyek kapcsán a rotációs elvet alkalmazzuk.”

Stefano Domenicali azt mondja, a tradicionális helyszíneknek is tenniük kell azért, hogy a naptárban maradjanak

Miközben globális szinten óriási az érdeklődés a Forma-1-es versenyrendezés iránt, természetesen a száguldó cirkusznak nincs egyszerű dolga a naptár összeállításakor, hiszen nagyon fontosnak tartják azt is, hogy a jól ismert, tradicionális versenyhelyszínekre is ellátogassanak. Domenicali ugyanakkor rámutatott, a jó öreg versenypályáknak is tenniük kell azért, hogy kiérdemeljék a helyüket.

Hirdetés

„Nagyon fontos, hogy a történelmi helyszíneknek megvan a saját egyéniségük. Nevetnem kell, amikor azt hallom az emberektől, hogy az F1 nem tiszteli a történelmi versenyeket. Mert abszolút fordítva van! Mindig is mondtam, hogy a történelmi szó mögött óriási felelősség van, és nem úgy kell tekinteni ezekre a helyszínekre, mint régi, ódivatú pályákra. Szóval a történelmi versenyek mindig is részei lesznek a naptárnak, ugyanakkor viszont némelyiknek fel kell ismernie azt, hogy meg kell tenni bizonyos lépéseket, például dolgozniuk kell az infrastruktúrán. Ez nem a vonalvezetés megváltoztatását jelenti, a rajongók viszont egyre több és több különböző igénnyel érkeznek.”

Domenicali azt mondja, a Belga Nagydíj szerződését épp azért hosszabbították meg, mert látták a hajlandóságot arra, hogy alkalmazkodjanak az F1 igényeihez.

„Két éve szó volt arról, hogy Belgium kikerül a naptárból. De nagyon jól reagáltak. Beruháztak az infrastruktúrába. Ez az a dolog, amit szeretnénk látni más történelmi helyszínektől is.”

A Forma-1 2024-re tervezett programját várhatóan nyár végén kapják kézhez a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) minden bizonnyal ősszel ratifikálja majd a versenynaptárat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Szezononként 24 nagydíj a Forma-1 célja hosszú távon
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!