A száguldó cirkuszban már idén is 24 futamot tartottak volna, ám a kínai versenyt még decemberben törölni kellett, az Emilia-Romagna Nagydíjat pedig a régióban tapasztalt áradások miatt nem sikerült megrendezni.
Domenicali szerint viszont a 24 verseny jelenti a megfelelő számot a nagydíjak tekintetében, ezért arra törekednek, hogy a jövőben is legfeljebb ennyi verseny legyen egy idényen belül. Az egyensúly megtalálása ugyanakkor nagyon fontos, hiszen rengeteg ország érdeklődik a rendezés iránt, miközben a tradicionális helyszínekre is oda kell figyelniük.
„A számot, a 24-et, amit terveztünk az idei évre, de a jól ismert okok miatt végül nem sikerült elérni, szeretnénk jövőre is megcélozni. És azt gondolom, a 24 a megfelelő szám” – mondta az F1 elnök-vezérigazgatója a Beyond The Grid című podcastben. „Ez a kívánt szám a mostani piacon. Azt gondolom, ez nyújtja a megfelelő egyensúlyt, figyelembe véve a logisztikai komplexitást azok szempontjából, akik a sportban dolgoznak. Ugyanakkor pedig ez az a szám, melyet hosszú távon meg kell céloznunk.”
Domenicali megerősítette, Madrid valóban szeretne versenyt rendezni a jövőben, ám mivel érvényes szerződésük van Barcelonával, a következő években még biztosan nem lesz futam a spanyol fővárosban.
„Való igaz, hogy Madrid szeretne versenyt rendezni a jövőben, döntés pedig eddig nem született. Ez is egy újabb nagyszerű jele annak, hogy milyen egészségi állapotnak örvend az F1” – fogalmazott, majd hozzátette, nem politikai döntés lesz az, hogy a jövőben hol tartják meg a Spanyol Nagydíjat. „Pusztán kereskedelmi, technikai és sportszakmai döntések zajlanak majd a következő pár hónapban. És az F1 számára a legjobb döntést hozzuk majd meg. Ebben egészen biztos vagyok.”
„Nem szabad elfelejtenünk, hogy még több évre szóló szerződésünk van Barcelonával, és nagyon-nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy Barcelona foglalkozik a jövővel, hiszen természetesen a madridi érdeklődés segítette őket abban, hogy reagáljanak, és olyan fejlesztésekre készteti őket, melyek szükségesek minden szinten.”
Mivel a Belga Nagydíj szerződését várhatóan jövőre is meghosszabbítják, és jó eséllyel a következő években is fogadhatja az F1 mezőnyét, nehéz elképzelni azt, hogy Madrid 2027 előtt bemutatkozhat – már csak azért is, mert azt Domenicali sem tartja logikusnak, hogy Spanyolországban két futamot rendezzenek, ahogy tették azt 1994-ben, 1997-ben, illetve 2008 és 2012 között.
„Akkoriban még mindig Európa-centrikus naptárunk volt. Ma viszont már világszinten gondolkodunk. Európa esetében arra számítok, hogy látunk versenyeket, melyek kapcsán a rotációs elvet alkalmazzuk.”
Miközben globális szinten óriási az érdeklődés a Forma-1-es versenyrendezés iránt, természetesen a száguldó cirkusznak nincs egyszerű dolga a naptár összeállításakor, hiszen nagyon fontosnak tartják azt is, hogy a jól ismert, tradicionális versenyhelyszínekre is ellátogassanak. Domenicali ugyanakkor rámutatott, a jó öreg versenypályáknak is tenniük kell azért, hogy kiérdemeljék a helyüket.
„Nagyon fontos, hogy a történelmi helyszíneknek megvan a saját egyéniségük. Nevetnem kell, amikor azt hallom az emberektől, hogy az F1 nem tiszteli a történelmi versenyeket. Mert abszolút fordítva van! Mindig is mondtam, hogy a történelmi szó mögött óriási felelősség van, és nem úgy kell tekinteni ezekre a helyszínekre, mint régi, ódivatú pályákra. Szóval a történelmi versenyek mindig is részei lesznek a naptárnak, ugyanakkor viszont némelyiknek fel kell ismernie azt, hogy meg kell tenni bizonyos lépéseket, például dolgozniuk kell az infrastruktúrán. Ez nem a vonalvezetés megváltoztatását jelenti, a rajongók viszont egyre több és több különböző igénnyel érkeznek.”
Domenicali azt mondja, a Belga Nagydíj szerződését épp azért hosszabbították meg, mert látták a hajlandóságot arra, hogy alkalmazkodjanak az F1 igényeihez.
„Két éve szó volt arról, hogy Belgium kikerül a naptárból. De nagyon jól reagáltak. Beruháztak az infrastruktúrába. Ez az a dolog, amit szeretnénk látni más történelmi helyszínektől is.”
A Forma-1 2024-re tervezett programját várhatóan nyár végén kapják kézhez a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) minden bizonnyal ősszel ratifikálja majd a versenynaptárat.