A Forma-1 mezőnyét kissé borongós, ám alapvetően kedvező időjárás fogadta Spielbergben, a versenyzők pedig száraz pályán teljesítették a szezon kilencedik versenyét. A pole pozícióból a szombati sprintfutamon is győztes Max Verstappen vágott neki a versenynek, mellette Charles Leclerc sorakozott a 2. rajtkockában, míg mögöttük Carlos Sainz és Lando Norris foglaltak helyet Lewis Hamiltont, illetve az Aston Martinokat megelőzve.
A RAJT
A rajtot jól kapta el Verstappen, Leclerc azonban támadni tudta őt a 3-as és 4-es kanyarban is, ezeket a támadásokat azonban a címvédő határozottan verte vissza. Sainz is megőrizte a 3. helyet, Hamilton azonban meg tudta előzni Norrist, mint ahogy Alonso is előre tudott lépni egy helyet. Lance Stroll viszont visszacsúszott a 9. helyre. Az első körben rögtön pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután törmelékek kerültek a pályára az 1-es kanyarban Yuki Tsunoda koccanása miatt, aki aztán a sóderágyat is meglátogatta, de végül vissza tudott evickélni a pályára.
A biztonsági autó viszonylag hamar elhagyta a pályát, Verstappen pedig elkezdte felépíteni előnyét az élen a Ferrarik előtt. A 15. körben Verstappen előnye már 5 másodperc feletti volt Leclerc-rel szemben, Sainzot viszont arra utasította a Ferrari, hogy ne támadja csapattársát. Nico Hülkenberg alatt közben technikai probléma miatt megállt a Haas autója, emiatt pedig a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe. Ezt kihasználva Hamilton és Norris is a bokszba hajtott, és többen is követték őket. Egy körrel később aztán Leclerc és Sainz is megérkezett, mindketten a közepes keverékű abroncsokat kapták, miközben Verstappen a pályán maradt.
A 18. körben a 4. helyen autózó Lewis Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott, mert rendre kiszélesítette a pályát, amit a mögötte autózó Norris folyamatosan jelentett is csapatának. Hasonlóképp járt az AlphaTauri versenyzője, Yuki Tsunoda is. Mivel Sainznak a Ferrari dupla kerékcseréje miatt lassabban sikerült a bokszkiállása, visszacsúszott Hamilton mögé, a 20. körben azonban egy határozott manőverrel meg tudta előzni a hétszeres világbajnokot a 3-as kanyarban.
Míg a Ferrari egyértelműen kétkiállásos taktikával dolgozott, a bokszba a 24. kör végén megérkező Verstappenék nyitva hagyták a lehetőségét az egy, illetve kétkiállásos stratégiának is: a holland pilóta a kemény keverékű abroncsokat kapta, kiállása után pedig elveszítette a vezetést a Ferrarikkal szemben. Verstappen számára döntő időszaka volt ez a versenynek, nem is akarta veszni hagyni a győzelmet: azonnal támadást indított Sainz ellen, és a keményebb gumikkal viszonylag simán meg is előzte a spanyolt. Sainz aztán nem sokkal később szintén 5 másodperces időbüntetést kapott a pályahatárok folyamatos átlépése miatt.
Verstappen pedig közben folyamatosan zárkózott fel Leclerc-re, miközben a másik Red Bull is rákapcsolt: Perez megelőzte Russellt, és már a 8. helyen száguldott. Verstappen a 35. körben érte utol Leclerc-t, és a spielbergi pálya 3-as kanyarjában viszonylag könnyen el tudott menni mellette.
VERSTAPPENNEK NINCS ELLENFELE
A címvédő folyamatosan növelte előnyét az élen, a 44. körben már 10 másodperc feletti volt Leclerc lemaradása, Sainz pedig további 4 másodperccel autózott mögöttük. Perez kényelmesen autózott a 4. pozícióban Alonso, Norris és a két Mercedes előtt.
A 47. körben Sainz másodszor is a bokszba hajtott, az utolsó etapra a kemény keverékű gumikat, akárcsak az egy körrel később érkező Leclerc. Hamarosan Verstappen is érkezett, mivel ő az utolsó etapra újra a közepes keverékű abroncsokat kapta, miközben csapattársa, Perez a Ferrarikhoz hasonlóan keményekkel próbálkozott.
Perez az 58. körben érkezett meg Sainz mögé, és óriási csatát vívott a spanyol versenyzővel a 3. helyért. A 62. körben aztán a Red Bull versenyzője nagy küzdelmek árán legyűrte ellenfelét, és feljött az utolsó dobogós pozícióba.
Max Verstappen még két körrel a leintés előtt a bokszba hajtott friss lágy gumikért, hogy megfuthassa a verseny leggyorsabb körét, és végül ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel nyerte meg a Red Bull hazai versenyét Ausztriában, megelőzve a Ferrari ifjú titánját, Charles Leclerc-t, valamint a mezőny közepéről remek felzárkózást produkáló Sergio Perezt. Carlos Sainznak be kellett végül érnie a 4. hellyel, míg mögötte Lando Norris és Fernando Alonso végzett. A top 10-ben zárt még a két Mercedes Lewis Hamiltonnal és George Russell-lel, valamint Pierre Gasly és Lance Stroll is.
A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik a Brit Nagydíjjal.
Az Osztrák Nagydíj végeredménye: