A Ferrari számára nehezen alakult a 2023-as Forma-1-es idény első fele, és bár az olasz istállónak voltak villanásai, az idei autó következetlen teljesítménye komoly fejtörést okoz a versenyzőknek, de az olasz csapat mérnökeinek is. Márpedig Fred Vasseur szerint ezen mindenképpen javítaniuk kell, jelenleg ugyanis a versenyzők nem tudják a határokat feszegetni az SF-23-assal, fogalmuk sincs ugyanis arról, az autó miképp viselkedik majd alattuk. A Ferrari csapatfőnöke a szezon első felére reflektálva azt mondta, a köridők elsősorban ezért nem voltak annyira jók, mint szerették volna.
„Nemcsak a nyers teljesítményen múlt a dolog, mert történt valami, ami hatással volt a versenyzők önbizalmára az autóban” – mondta Vasseur a Motorsport.com című lap olasz kiadásának. „Amikor megérkezik az ember egy kanyarhoz, és veszít az aerodinamikai terhelésből, az egyensúlyvesztéssel is jár. Ezért elkezdesz alulkormányzottságot érezni. Ehhez hozzájön még a szél, ami soha nem ugyanolyan minden körben, soha nem ugyanolyan intenzitású – ez pedig csak hozzátesz a nehézségekhez.”
„Nincs meg a stabilitás a teljesítményt tekintve. Szóval körről körre veszítünk egy kis teljesítményt a versenyzők révén, mivel soha nem ugyanolyan feltételek állnak rendelkezésükre, és elveszítik önbizalmukat az autóban.”
„Meg kell próbálnunk még inkább a középpontba helyeznünk a versenyzőinket. Nem ez a legkönnyebb, vagy leggyorsabb módja a fejlődésnek, hiszen sokkal könnyebb lenne növelni a leszorítóerőt mindenhol. De egyik hétvégéről a másikra teljesen más teljesítményt nyújtunk. Szenzációsan megyünk egyik versenyen, aztán a következőn teljesen rosszul tudnak alakulni a dolgaink.”
Miközben a Ferrarinál prioritás az, hogy valahogy növelni tudják a versenyzők önbizalmát az autóban ülve, Vasseur beszélt arról is, ahelyett, hogy a riválisok megoldásait kezdenék el másolni, inkább saját autójuk fejlesztésére kell fókuszálniuk.
„Próbálunk fejlődni azokon a területeken, melyeken gyengék vagyunk – mert ez a megfelelő hozzáállás, nem pedig az, hogy lemásolunk valakit. A legnehezebb munka pedig annak megértése, hogy pontosan hol is vannak a gyengeségek, és persze orvosolni ezeket.”
„Ebből a szempontból remek előrelépést tettünk Ausztrália után, majd egy újabbat Barcelona után – még ha még vannak is gyengeségeink, főleg extrém körülmények között. Néha, amikor új csomagot vetünk be, kevés időnk van kipróbálni, és küszködünk annak megértésével, hogy rossz beállításokat használtunk-e. Talán az ember ilyenkor arra számít, hogy nyer másfél tizedet, de ehelyett veszít egy tizedet, mert nem megfelelő beállításokat használt.”
„Amikor tehát bevetünk egy fejlesztést, létfontosságú, hogy megértsük, hogyan aknázzuk ki a benne rejlő lehetőségeket. Ráadásul a körülményeknek is hatása van, hiszen még mindig érzékenyek vagyunk a szélre, főleg akkor, amikor elég erős, mint például Silverstone-ban, ahol az 50 km/órát is elérte a sebessége.”
„Az autónk túl érzékeny az átlósan befújó szélre. Dolgozunk azon, hogy javítsunk ezen, mert amikor szembeszél van, semmiféle nehézségünk nincs.”
A Ferrari-főnök azt reméli, a hétvégi Magyar Nagydíjon képesek lesznek erősebb teljesítményt nyújtani, mint Silverstone-ban.
„Azt elmondhatom, hogy jobbak vagyunk a lassú kanyarokban, illetve a derékszögű fordulókban, mint a nyújtott kanyarokban. Legalábbis eddig ezt láttuk” – magyarázta. „Bízhatunk a pole pozícióban, de azt gondolom, a kulcstényező a szél lehet. Spa szintén egy olyan pálya lehet, mely a karakterisztikája révén kedvezhet az autónknak. Ott a Buszmegálló-sikán, a La Source… És csak két gyors kanyar van.”