A McLaren-főnök szerint több F1-es csapat is Pinokkió-orrot növeszthetne - F1VILÁG.HU

A McLaren-főnök szerint több F1-es csapat is Pinokkió-orrot növeszthetne

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapatfőnöke, Andrea Stella szerint egész egyszerűen nem mondanak igazat azok a csapatok, melyek azt állítják, hogy az oldalszekrények kialakításának nincs jelentős hatása a teljesítményre.
SILVERSTONE CIRCUIT, UNITED KINGDOM - JULY 08: Lando Norris, McLaren MCL60, leads Sergio Perez, Red Bull Racing RB19 during the British GP at Silverstone Circuit on Saturday July 08, 2023 in Northamptonshire, United Kingdom. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Az oldalszekrények kialakítása az új generációs versenyautók tavalyi bevezetése óta központi téma az F1-ben: miközben a Mercedes lényegében egy oldalszekrények nélküli koncepcióval próbált boldogulni jó másfél évig, addig a Red Bull egy komoly leáramlást biztosító megoldással dolgozik jó ideje – melyet mostanra a legtöbb rivális csapat elkezdett lemásolni.

A nyilvánvaló változtatások ellenére viszont több csapatnál is kis jelentőséget tulajdonítottak ennek, mondván, az oldalszekrények formája nem jelent olyan nagy különbséget a teljesítmény szempontjából. Ezt viszont határozottan cáfolja a McLarent irányító Andrea Stella, aki szerint nem kétséges, hogy egy jó oldalszekrénnyel jelentősen növelni lehet a padlólemez teljesítményét.

„Ha bármely csapat azt állítja, hogy a karosszériának és az oldalszekrényeknek nincs hatása a jelenlegi szabályozások mellett, akkor van az ilyen esetekre a bizonyos hosszú orr, a Pinokkió-féle” – mondta a szakember. „A szimulációkon, a szélcsatornában, és a pályán az adatméréseken dolgozó aerodinamikusok is tudják, hogy a két dolog valójában összejátszik.”

„Ez egy további dimenzió, mely érdekessé teszi ezt az üzletágat, hiszen látjuk, mekkora változatosságot értünk el az oldalszekrények formája szempontjából, illetve azzal, ahogy ez interakcióba lép a padlólemezzel.”

„Most pedig úgy tűnik, az összes csapat egy irányba tendál, és azt gondolom, ez a folyamat még inkább folytatódik majd a jövőben.”

Stella már jó ideje állítja, bár a jelenlegi F1-es autók esetében a padlólemez a meghatározó a teljesítmény szempontjából, a hatékonyságát azonban jelentősen meg lehet növelni az oldalszekrények tervezése által. Az egyre több csapat által követett Red Bull-féle megoldással kapcsolatban a szakember azt mondja: „Nem mondanám egyszerűen azt, hogy a leáramlás a lényeg. Inkább a széles oldalszekrényekről van szó.”

„Azt gondolom, valójában ez az elsődleges koncepció, mely nagyon jól összedolgozik a padlólemezzel, hiszen az oldalszekrények leegyszerűsítve úgy működnek, mint egy miniszoknya. Aerodinamikailag ezek a széles oldalszekrények segítik a padlólemez szívását. Úgy fest tehát, hogy ezen koncepció nélkül nem tudsz boldogulni, ha maximalizálni szeretnéd a padlólemez szívását, illetve az autó terhelését. És teljesen világos, hogy mindenki ebbe az irányba ment el.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A McLaren-főnök szerint több F1-es csapat is Pinokkió-orrot növeszthetne
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!