A grove-i székhelyű F1-es alakulat egy nehéz 2022-es szezont tud maga mögött, amely során a konstruktőri tabella utolsó helyét szerezte meg. A háttérben azonban alapos változásokon ment keresztül az istálló, amely többek között az idei szezonra James Vowles szerepében új csapatfőnököt kapott. A belső átalakítások lassan a pályán nyújtott teljesítményen is meglátszottak, a Williams ugyanis határozott előrelépést ért el az FW45 névre keresztelt idei versenygépével.
Jelenleg a konstruktőri hetedik helyet foglalják el, ám Dave Robson járműteljesítményért felelős vezető elárulta, a javulástól függetlenül rövidesen átállnak a jövő évi autó fejlesztésére.
„A legtöbb tervben lévő fejlesztést pályára vittük. Volt egy első szárny, amit elvittünk Silverstone-ba, ezt Spában viszont fogjuk látni. Ezen túl csak olyan apróbb dolgokról van szó, amiket gyorsan le tudunk gyártani. Különben ez az időszak az, amikor érdemes áthelyezni a hangsúlyt a következő évi autóra.”
Az utóbbi néhány versenyhétvégén érkező fejlesztések érezhetően javítottak a Williams teljesítményén, de Robson szerint ezekben még további potenciál rejlik.
„Javított az autó néhány karakterisztikáján, de elsősorban a leszorítóerő növelése volt a célja. Maximum leszorítóerőt igénylő pályán azonban még nem teszteltük, ez [a Hungaroring] lesz az első.”
Az időmérő edzés előtti utolsó szabadedzésen Alex Albon 0,78 másodperces hátránnyal a tizenharmadik, Logan Sargeant pedig egymásodperces lemaradással a tizenhetedik pozícióban zárt a Magyar Nagydíjon.