A Forma-1 mezőnye többhetes nyári szünet után augusztus végén gurul ismét pályára, amikor is a Holland Nagydíjat rendezik majd, melyet követően már Olaszországban, Monzában vendégeskednek a csapatok és a versenyzők.
A királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli Zandvoortba a C1-es, C2-es és C3-as jelölésű abroncsokkal érkezik majd, akárcsak tavaly. A holland versenypálya az egyik legagresszívebb aszfaltcsík a versenynaptárban, különösen a döntött 3-as és 14-es kanyarok miatt.
Egy héttel később, Monzában már a C3-as, C4-es és C4-ös keverékek lesznek használatban, ráadásul Olaszországban ismét az úgynevezett ATA-formátumot alkalmazzák majd, tehát az alternatív gumikiosztás szerint dolgoznak majd a csapatok, mely a bő egy héttel ezelőtti Magyar Nagydíjon debütált.
Mindez azt jelenti, hogy Monzában minden versenyző csak 11 garnitúra gumit kap a szokásos 13 helyett, az időmérő első etapjában pedig csak a kemény, a Q2-ben csak a közepes, a Q3-ban pedig csak a lágy abroncsokat lehet használni.