A német csapat a vártnál jóval gyengébb formában kezdte a szezont, a Monacói Nagydíjra pedig teljesen átalakította idei autóját, mely külső jegyeiben – például az oldalszekrények tekintetében – a Red Bull által kitaposott utat kezdte el követni. A Mercedesnél sikerült is előrelépni, a csapat pedig jelenleg a 2. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, győzelmekről viszont egyelőre nemigen álmodozhatnak, a Red Bullhoz képest ugyanis továbbra is jelentős lemaradásban vannak.
„Az idényünk nem indult valami jól Bahreinben, de azt gondolom, a legutóbbi versenyeken sikerült egy kicsit jobbá tennünk az autót, és a 2. helyért folyó verseny igazán szoros az Aston Martin, a Ferrari, a McLaren és köztünk” – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
„Most pedig tényleg arra fókuszálunk, amit tennünk kell annak érdekében, hogy világbajnoki címeket nyerjünk újra.”
Arra a kérdésre, hogy mik voltak a szezon első felének pozitívumai, Wolff így felelt: „Pozitívumnak számít, hogy világosan látunk néhány fejlesztési utat, amik működnek. Látjuk, hol kell növelnünk a teljesítményt. Ez egy frusztráló folyamat, hiszen időbe telik alapvetően megváltoztatni az autót, időbe telik változtatni a koncepción, az aerodinamikán. De határozottan látszik a fény az alagút végén.”
„Úgy gondolom, a fő fejlődési terület, hogy egy megbízhatóbb autót adjunk a versenyzőink alá. Nem az abszolút leszorítóerő-mennyiségről van szó, inkább arról, hogy tudjuk, az autó stabil marad alattuk, amikor befordulnak egy kanyarba – jelenleg ugyanis nem ez a helyzet.”
Wolff azt mondja, a versenyzők teljesítményével alapvetően nagyon elégedettek, ám természetesen tudja, ők is sokkal jobb eredményeket akarnak elérni.
„Mindkét versenyzőnk nagyon jó munkát végzett eddig, megbirkózott a hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel, illetve az autó vezethetőségével. Nagyon profik, mindig előre tekintenek, azt nézik, hogyan tudnánk növelni a kasztni teljesítményét.”
A Mercedes főnök hozzátette, természetesen már gőzerővel dolgoznak a 2024-es autón, de természetesen a céljuk az, hogy az évad második felében tovább javítsanak a teljesítményükön.
„A vitorlák már bontva vannak 2024-re, most, hogy az idei autó fejlesztésével már szinte leálltunk. Szerintem ez jó, mivel rengeteg mindent tudunk még optimalizálni a jelenlegi autón anélkül, hogy túl sokat foglalkoznánk a fejlesztésekkel” – magyarázta a szakember. „Meglátjuk, hogyan tudunk még jobban eljutni vele az optimális pontra, miközben sok mindent tanulunk már a következő évre is.”