A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli jó ideig tesztelte azokat az abroncsokat, melyeket a tervek szerint már jövőre bevetett volna a száguldó cirkuszban – és melyekhez nem lett volna szükség gumimelegítő paplanok használatára. Mindezt elsősorban azért, hogy csökkentsék az energiafelhasználást a versenyhétvégéken, illetve javítsanak a fenntarthatósági mutatókon.
Az F1 Bizottságának legutóbbi, belgiumi ülésén viszont a csapatok úgy döntöttek, hogy nem fogadják el a javaslatot, 2025 előtt pedig újra egyeztetnek majd a kérdésben. Az ügyben korábban több versenyző is felszólalt már, a pilóták többsége úgy látja, a gumimelegítő paplanok mellőzése veszélyes lépés lehet. Ezen véleményt osztja a vb-címvédő Max Verstappen is.
„Nem hinném, hogy el kellene menni ebbe az irányba, mert borzasztó nehéz. Az emberek talán nem tudják, már eleve mennyire nehéz vezetni ezeket az ezer lóerős autókat a bokszból kijövet, főleg, ha a pálya egy kicsit csúszik” – mondta a Red Bull versenyző.
„Nincs szükség erre. És kétlem, hogy olyan sok energiát használnak fel ezeket a gumimelegítők – szerintem, ha összeadjuk a teljes paddockban a légkondicionálókat, az több energiafelhasználást jelent.”
„Az abroncsokkal talán működőképes lehet, de le kell csökkenteni a működési tartományt, ha ugyanis elérünk egy bizonyos hőmérsékletet, a gumik olyanok lesznek, mint a rágógumi, a nyomás pedig nagyon megnő.”
„Ettől nem lesz jobb a versenyzés, és egy kivezető körön egyszerűen annyira küszködnénk, hogy teljesen hülyén nézne ki az egész, amikor megérkezne egy autó már meleg gumikkal. Néha a versenyzés briliáns tud lenni, amikor forró gumikkal jövünk ki a bokszból, és nem igazán látom az okát annak, hogy ezen miért változtassunk.”