Az energiaital-gyárosok idei versenyautója teljesítményével jelenleg abszolút kiemelkedik a királykategória mezőnyéből, az RB19-es egyik fő erőssége pedig az, hogy rendkívül hatékony DRS-rendszerrel rendelkezik, mely nagyban hozzájárult a versenyzők remek időmérős szerepléséhez, illetve ahhoz, hogy a versenyeken viszonylag könnyen képesek maguk mögött tudni riválisaikat.
Bár korábban voltak teóriák arra vonatkozóan, hogy a Red Bull egy trükkös megoldást alkalmaz a technikai szabályok kiskapuit kihasználva, valójában az ellenfeleknek rá kellett jönniük, hogy az energiaital-gyárosok egész egyszerűen rendkívül hatékonyan egyensúlyoznak aerodinamikai megoldásaikkal.
A Red Bullnál szándékosan döntöttek úgy, hogy arányaiban nagyobb légellenállású hátsó szárnyat használnak az úgynevezett „beam winghez” képest, amikor tehát a DRS-rendszer aktiválásakor a fő szárnylap felnyílik, nagyobb ugrást tudnak elérni a végsebesség tekintetében. Az ellenfelek pedig egész egyszerűen képtelenek másolni ezt a megközelítést, autóik ugyanis nem tudnak akkora teljesítményt kihozni a diffúzorból, hogy kisebb „derékszárnyat” alkalmazzanak.
A McLaren az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektetett erre a területre, Andrea Stella csapatfőnök viszont elismerte, egy hosszabb folyamat lesz, mire eljutnak a Red Bull szintjére.
„Úgy tűnik, egy ideje már dolgoznak ezzel a koncepcióval” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Szóval szerintem előnyt tudnak kovácsolni abból, hogy sok tapasztalatuk van az efféle konfiguráció fejlesztéséből. Szerintem ez egyértelművé vált.”
„Mi pedig – mint szerintem az összes csapat – próbáljuk megfigyelni, hogy mit lehet kihozni abból, ha ebbe az irányba fejlesztünk.”
Az Aston Martin ugyancsak nagy hátrányban van a Red Bullhoz képest a DRS-hatékonyság terén, Tom McCullogh teljesítményigazgató pedig azt mondta, ők is próbálnak fejlődést elérni.
„Azt gondolom, azok a fejlesztések, melyeket Belgiumba vittünk, nagyrészt ezen szálak mentén történtek” – magyarázta a szakember. „Az egész autó hátsó részének interakcióiról van szó. Ha megnézzük az autó hátulját, láthatjuk, hogy minden összedolgozik, legyen szó a hátsó fék kialakításáról, a diffúzorról, vagy a beam wingről, illetve hátsó szárnyról. Mindent kiszívnak az autó hátuljából, és nyilvánvalóan az arányokkal lehet játszani.”
„Nyilvánvalóan stabil aerodinamikára törekszünk, de szeretnénk sokat nyerni, amikor nyitjuk a DRSt. Ez pedig függ a hátsó szárnyak szintjétől, és számos egyéb tényezőtől is. Ez pedig minden bizonnyal olyasvalami, amiben a Red Bull már tavaly élen járt, nagyon erősek voltak ebben az elmúlt évben. És azt gondolom, mindenki próbál felzárkózni ezen a téren bizonyos szintig.”