Hiába az óriási fejlődés, Norrisnak még mindig nem fekszik a McLaren - F1VILÁG.HU

Hiába az óriási fejlődés, Norrisnak még mindig nem fekszik a McLaren

HIRDETÉS
Hiába javult rengeteget a McLaren Forma-1-es csapatának versenyautója, az még mindig nem fekszik Lando Norris vezetési stílusának.
McLaren, Lando Norris

A wokingiak borzasztó formában vágtak neki a 2023-as szezonnak, a nyár elején bevetett fejlesztéseknek hála azonban a csapat idei, MCL60-as kódjelű versenyautója igazán ütőképes lett, Norris pedig Silverstone-ban és a Hungaroringen is dobogós eredménynek örülhetett. A nyilvánvaló fejlődés ellenére viszont a 23 esztendős versenyző azt mondja, az autót még mindig nagyon nehéz vezetni – ezzel ráadásul nemcsak ő, hanem csapattársa, az újonc Oscar Piastri is bajlódik.

„Nem fekszik nekem – mint ahogy Oscarnak sem, mert eléggé hasonló véleménnyel vagyunk róla” – mondta Norris, újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak, amikor arról faggatták, mi kellene ahhoz, hogy a McLaren autója jobban kedvezzen neki. „Ugyanez volt tavaly is, amikor még Daniel [Ricciardo] is vezette az autót. Nagyon hasonló véleményünk volt róla minden nap, minden hétvégén.”

„Nehéz körbeírni a dolgot. Alapvetően egyetlen módon kell vezetni, én viszont nem így vezetek, vagy nem így szeretek vezetni. Nem szeretem úgy vezetni az autót, ahogy most kell. Úgy érzem, hogy egyáltalán nem az erősségem.”

„Szeretném, ha képes lennék minimális tempót bevinni, U-alakban teljesíteni egy kanyart. Most pedig ez az egyik olyan dolog, amire képtelen vagyok. Minden eddiginél jobban V-formában kell teljesítenem a kanyart, és soha nem rajongtam ezért. Nem tetszik annyira.”

Norris azt mondja, a jelenlegi autó egyik erőssége kétségkívül a féktávokon figyelhető meg: „Az autó alapvetően csak egyenesen szeret menni. Úgy értem, azért az egyenesekben sem olyan nagyon gyors, de nagyon jók vagyunk a féktávokon, az egyenes fékezések során. Ezért is vagyunk annyira gyorsak időnként esőben.”

„Azt nem állítom, hogy általában véve gyorsak vagyunk esőben. Akkor vagyunk gyorsak vizes pályán, ha a fékezés kulcstényező, mint például Monacóban. Megvan a gumihőmérséklet és az önbizalom.”

„Szóval ilyenkor gyorsak vagyunk, a kanyarokban viszont nem vagyunk gyorsak vizes pályán. Szóval vannak bizonyos dolgok, amik lehetővé teszik, hogy versenyképesek legyünk. De ez csak azért van, mert lehetőségünk van különböző íveket használni, különböző módokon vezetni. Ha változik a szél, a körülmények, vagy más üzemanyagterheléssel körözünk, a gumik degradálódnak, akkor mindig egy adott módon kell vezetnünk.”

„És én nem így szeretem, szóval alkalmazkodnom kell. Versenyzőként nagyon sokat kell alkalmazkodnom, szóval ez még messze nem egy olyan autó, amilyet vezetni szeretnék.”

Norris ugyanakkor megjegyezte, nem csak ők küszködnek a lassabb kanyarokban, más autók is hasonló karakterisztikával rendelkeznek.

Hirdetés

„Nem hinném, hogy ez kifejezetten csak ránk igaz, mert sok véleményt hallok másoktól, akik hasonlóképp szenvednek. De a miénk az egyik leglassabb autó a kanyarokban. Ez egy olyan terület, mely az elmúlt öt évben is gondot okozott nekünk, és nem tudtuk jól kezelni. Soha nem jutottunk el arra a pontra, hogy ’wow, a lassú kanyaros tempónk erős, most dolgozzunk a gyors kanyaros sebességünkön’.”

„A gyors kanyarokban mindig jók voltunk, a lassúakban pedig mindig erősek. De általánosságban elmondható, hogy nagyon nehéz kombinálni a dolgot ezekkel a gumikkal – azzal, ahogy vezetni kell velük. Szinte csak egyenesen szeretnek menni, nem szeretnek kanyarodni. És egy kicsit ehhez kell alakítani az autót. De minél jobbá teszed az autót, annál kevesebb terhelés éri az abroncsokat, és a többi.”

Arra a kérdésre, hogy miképp lehetne orvosolni a problémát, Norris hozzátette: „Szerintem aerodinamika kérdése, erre kell fókuszálnunk még mindig. Ugyanakkor viszont az autó kezelhetőségének karakterisztikáján is múlik, aminek nem mindenben van köze az aerodinamikához. Habár aerodinamikával a legegyszerűbb növelni a leszorítóerőt, és ez egy könnyű módja a teljesítmény növelésének.”

„De azt gondolom, még ha ugyanakkora lenne a terhelésünk a lassú kanyarokban, mint a Red Bullnak, szerintem akkor sem lenne meg a megfelelő egyensúly, ami véleményem szerint jelenleg korlátoz bennünket. Szóval nem csupán az aerodinamikára kell figyelnünk, hanem a mechanikára is – össze kell hoznunk a kettőt, és olyan apró trükkökkel kell előállnunk, amikkel más csapatok már rendelkeznek, hogy növeljük a lassú kanyaros teljesítményt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hiába az óriási fejlődés, Norrisnak még mindig nem fekszik a McLaren
Piastri elmondta, miért kapott közel egy másodpercet Norristól
Hamilton az élen, Verstappen csak 17. Las Vegasban
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!