Szafnauer menesztését a Belga Nagydíjat megelőzően jelentette be az Alpine, vele együtt pedig Alan Permane sportigazgató, valamint Pat Fry technikai igazgató is távozott a csapattól. A hír nem sokkal azt követően robbant, hogy az Alpine-tól menesztették az addig vezérigazgatóként tevékenykedő Laurent Rossit. A SiriusXM rádiócsatornának nyilatkozva Szafnauer elárulta, egész egyszerűen nem tudta elfogadni azokat az irreális elvárásokat, amiket a Renault vezetősége támasztott vele és az enstone-i istállóval szemben.
„Azt gondolom, a Renault felső vezetése Luca de Meo vezérigazgatóval – mint az F1-ben mindenki – azonnali sikert szeretne, de sajnos a Forma-1-ben nem így működik a dolog” – fogalmazott a szakember.. „Gyorsabban akarták volna, mint lehetséges, én pedig nem tudtam egyetérteni az irreális határidővel.”
„Ha ugyanis az ember megteszi, akkor csak idő kérdése, és mindenki frusztrált lesz. Szóval nagyon reális és lehetséges tervet fektettem le, és azt hiszem, szerették volna lerövidíteni ezt a tervet valaki mással.”
Szafnauer beszélt arról is, a Renault-nál mennyire türelmetlenek voltak a szakemberek toborzásával kapcsolatban is. Elárulta, hogy amikor másfél éve munkához látott az Alpine-nál, felfedett hiányosságokat az istálló összetételével és tudásával kapcsolatban, ezért rivális csapatoktól igyekezett átcsábítani szakembereket – ők azonban alapvetően hosszú távú szerződésekkel rendelkeznek, és kényszerszabadságukat kell, hogy letöltsék, mielőtt munkához látnak Enstone-ban. Szafnauer azt mondja, mivel a Renault-nál egész egyszerűen nem látják át a folyamatot, nem tudta ezt megértetni főnökeivel.
„Vannak olyan részei a szervezetnek, ahol a képzettségi szint nagyon elemi szinten van – ez azért van, mert az ottani emberek például főiskolát végzettek voltak, szemben olyasvalakikkel, akik 25 évnyi tudással rendelkeznek. Ezekre a területekre kezdtem el toborozni, de a legjobbak a Forma-1-ben általában hosszú távú szerződésekkel rendelkeznek, legalább három évre szólókkal.”
„Elég sok embert meg tudtam győzni azokra a területekre, melyeket meg kell erősíteni, de sajnos néhányan csak 2023 őszén, míg a legtöbben 2024 közepén, míg mások 2025-ben csatlakoznak. Ezért próbáltam elmagyarázni, hogy ’nézzétek, ez történik, jönni fog a dolog, és néha meg kell tenni egy fél lépést hátra, hogy kettőt előre tudj lépni’. Ők viszont egyszerűen nem értették. Vagy türelmetlenek voltak, vagy az érzelmek miatt volt, de egyértelműen nem értették, pedig sajnos erre van szükség, és erre rá is fognak jönni.”
Szafnauer hozzátette, a Renault-csoport beavatkozása „több volt, mint amit valaha látott”, az egyes részlegek pedig nem közvetlenül neki, hanem az ő feletteseinek jelentettek.
„Az anyavállalat sok kontrollt szeretett volna a versenycsapat számos területén, többet, mint amit valaha láttam. A kereskedelmi részleg, a marketing, a HR, a pénzügyi részleg, a kommunikáció nem nekem jelentett, hanem engem megkerülve valaki másnak a nagyobb szervezetben. Mindannyian úgy viselkedtek, mint a haditengerészek, miközben itt kalóznak kell lenni, hogy nyerjünk. Ez egyáltalán nincs rendjén, ha ugyanis az ember leszerződtet valakit, és elő kell állni egy szerződéssel egy napon belül – mert a Forma-1-ben így csináljuk –, akkor nem tarthat el két hétig. Ha két hétig tart, akkor az a különleges igazolás talán elmegy máshova. Kalóznak kell lenni itt.”