A McLaren utoljára 2008-ban, Lewis Hamilton révén szerzett világbajnoki címet a Forma-1-ben, a cél pedig természetesen az, hogy mihamarabb újra az elsőségért harcoljon. Ehhez pedig meg is tesznek komoly lépéseket Wokingban: a britek leigazolták a Ferrari egykori kulcsemberét, David Sanchezt, valamint a Red Bull veterán mérnökét, Rob Marshallt is. Emellett pedig jelentős infrastrukturális fejlesztések is zajlottak az istállónál, nemrég ugyanis elkészült a McLaren új szélcsatornája és szimulátora is.
Zak Brown szerint szépen lassan minden a helyére kerül ahhoz, hogy a patinás csapat hamarosan újra vb-címekért harcoljon a Forma-1-ben.
“Azt gondolom, a kisebb finomításokat leszámítva nincsenek olyan nagy lemaradások, mint az elmúlt 5 évben. Az, hogy nem volt saját szélcsatornánk, hogy 20 éves szimulátort használtunk, és le voltunk maradva a CFD-technológiában, óriási rések voltak. Most pedig már csak finomításokra lesz szükség” – mondta az amerikai szakember a Motorsport.com című internetes portálnak. “Nincs semmi, amire csak úgy bámulunk, mondván, ‘szükségünk va negy új szélcsatornára’. Minden a helyén lesz.”
Brown ugyanakkor reálisan látja a helyzetet, szerinte az új infrastruktúra csak 2025-ben mutatkozhat meg a teljesítmény terén.
“Finomításokra nyilván mindig szükség van, de mindenünk meglesz, ami kell. Amire most szükségünk van, az idő ahhoz, hogy minden összeálljon, kell a megfelelő kultúra és kommunikáció. De nem fogunk sok bejelentést tenni a további újításokkal kapcsolatban. És aztán csak finomítás, tanulás, fejlődés következik. De január 1-ig minden a helyére kerül, hogy egy világbajnok csapat legyünk. Szóval már csak időre lesz szükségünk.”
“Másmilyen irányításunk és struktúránk van. És aztán jönnek új szakemberek is, ami szintén hozzátesz majd a teljesítményhez. Noha lassan minden beindul, például az új szélcsatorna, 2025-ben kezdünk csak mindent tiszta lappal az új struktúrával, illetve szakemberekkel. Rob Marshall, David Sanchez – ők januárig nem kezdenek. A 2024-es autónkon már most folyik a munka a jelenlegi infrastruktúrával, nem pedig a végleges csapattal. Szóval 2025-ről beszélünk.”
“Büszke vagyok mindarra, amit a csapat elért. Szóval minden, amit hozzáteszünk, csupán adalék, csupán több lóerő, ami aztán 2025-ben egy újabb feljebb lépést eredményezhet.”