Az energiaital-gyárosok a szezon eddigi versenyhétvégéin 597 pontot gyűjtöttek, ami azt jelenti, hogy 308 pontos előnnyel vezetik a tabellát a 2. helyet elfoglaló Mercedesszel szemben, míg a Ferrari további 24 pontos lemaradásban van. Amennyiben a Red Bull domináns formát mutat ismételten, és kettős győzelmet szerez, versenyzői közül pedig valaki a leggyorsabb kört is megszerzi, 44 ponttal gazdagodik – mindez pedig azt jelenti, hogy a Mercedesnek már matematikai esélye sem lesz arra, hogy a hátralévő hat versenyhétvégén befogja az energiaital-gyárosokat.
Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy a szuzukai versenyhétvége után a Red Bullnak 309 pontos előnnyel kell rendelkeznie a tabellán, ha tehát csupán egyetlen ponttal is többet szerez vasárnap a Mercedesnél, (a Ferrarinál pedig 24 ponttal többet gyűjt), már világbajnoknak mondhatja magát.
Amennyiben a Mercedes – valamilyen csoda folytán – kettős győzelmet szerezne, a Red Bullok pedig csak a 3. és 4. helyeken futnának be, az még kevés lenne az üdvösséghez.
Amit a Ferrarit illeti, az olasz csapatnak 24 ponttal kellene többet szereznie a Red Bullnál, ha a következő, katari versenyhétvégéig életben akarja tartani bajnoki esélyeit. Az alábbi táblázatban megmutatjuk, mekkora előnyre van legalább szüksége a Red Bullnak ahhoz, hogy konstruktőri bajnoknak mondhassa magát az évad hajrájában.
Verseny Szükséges pontelőny Japán 309 Katar 250 Egyesült Államok 191 Mexikó 147 Brazília 88 Las Vegas 44 Abu Dhabi –
Max Verstappen ugyancsak toronymagasan vezeti az összetett pontversenyt, a holland pilóta azonban Japánban még nem tudja bebiztosítani harmadik világbajnoki címét. A bajnokság hátralévő versenyein még 206 pontot lehet gyűjteni, a holland előnye pedig jelenleg „csak” 151 pont csapattársával, Sergio Perezzel szemben. Amennyiben viszont a holland jól szerepel Japánban, Katarban akár már ő is bebiztosíthatja újabb világbajnoki diadalát…