Az Aston Martin parádés formában vágott neki a 2023-as szezonnak, Fernando Alonso dobogós eredményekkel kezdte az idényt, a csapat pedig sokszor a Red Bull legközelebbi ellenfele volt a versenyeken. Az évad előrehaladtával azonban az Aston Martin egyre inkább visszacsúszott – egészen pontosan a riválisok, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren zárkóztak fel. Olyannyira, hogy a silverstone-i istálló már csupán a 4. helyet foglalja el a tabellán.
Tom McCollugh elismerte, egész egyszerűen nem tudtak olyan erősek lenni a fejlesztési versenyben, mint szerettek volna – ennek köszönhető a visszaesésük.
„Egyértelműen vannak olyan csapatok, akik az év elején alulteljesítettek, akik visszaléptek – és tudtuk, hogy felül fognak kerekedni ezen. Leginkább a McLarenre és a Mercedesre gondolok” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes portál kérdésére, miszerint számítottak-e arra, hogy az ellenfeleik fel fognak majd zárkózni.
„Az év elején egy kicsit meglepett bennünket az, hogy mi voltunk a második vagy harmadik leggyorsabb csapat, de a különbségek a második, harmadik vagy negyedik leggyorsabb csapat között mindig nagyon kicsik voltak. És mindig tisztában voltunk azzal, hogy nem kell sok ahhoz, hogy ezen csoport végére essünk vissza.”
„És aztán puszta fejlesztési verseny zajlott, elemekkel kellett felvértezni az autót, gyorsabbá kellett tennünk – és ez egy relatív játék. Néhány csapat erősebb munkát végzett nálunk, ezt pedig el kell fogadnunk. Nyilvánvalóan abban bíztunk, hogy erősebben tudunk majd fejleszteni ennél.”
A szakember állítja, a Szingapúri Nagydíjon életbe lépett új technikai direktíva nem volt hatással teljesítményükre.
„A technikai direktívának nem volt hatása a teljesítményünkre. Kétlem, hogy ez jelentős lenne. Mi sokkal inkább a pályakarakterisztikákkal, illetve az alapvető fejlesztési versennyel küzdünk. Vannak bizonyos tulajdonságai az autónknak, melyekkel már az első teszt és verseny óta tisztában vagyunk, erősségek és gyengeségek. Próbáljuk kezelni azokat a területeket, melyeken nem voltunk annyira versenyképesek.”
„A mi dolgunk az, hogy mind a 23 pályán gyorssá tegyük az autót, és bőven van még tennivalónk ezen a téren. Aerodinamikai szempontból jól értjük, hogyan teljesít az autónk, és ismerjük azokat a területeket is, melyeken javítani szeretnénk. Ez egy folyamat, és még lesz néhány újításunk idén, melyek segíthetik ennek megértését.”