Hiába volt villanyfényes futam Katarban, a hőmérsékleti viszonyok így is bőven 30℃ felett alakultak az 57 körös verseny során. Ez még talán nem is lett volna olyan óriási probléma, a Pirelli gumiproblémái miatt azonban a futamon tulajdonképpen kötelezővé tették a három kerékcserét a csapatok számára, ami azt jelentette, hogy a versenyzők a táv során padlóig nyomhatták a gázt, és lényegében időmérős köröket teljesítettek, hiszen nem kellett az abroncsok menedzselésével foglalatoskodniuk.
Mindez pedig azt eredményezte, hogy az egyébként rendkívül jó fizikummal rendelkező versenyzők közül rengetegen küszködtek, sokan alig bírtak kiszállni versenyautójukból a leintést követően. Egyikük, Logan Sargeant nem is tudta teljesíteni a versenytávot, a 42. körben kénytelen volt a garázsba hajtani, és úgy kellett kisegíteni őt az autóból. Az amerikai pilótát – valamint csapattársát, Alex Albont – később a pálya orvosi központjába is kellett szállítani súlyos dehidratáltság, illetve hőguta tüneteivel.
De nem ők voltak az egyetlenek, akik küszködtek a körülményekkel: Esteban Ocon maga vallotta be a leintés után, már a futam első negyedében a sisakjába hányt. Hozzá hasonlóan teljesítette a távot Lance Stroll, az Aston Martin pilótája viszont alig tudott kiszállni autójából a verseny leintése után, és azonnal az épp ott parkoló mentőautóhoz sietett.
A vasárnapi győzelmet immáron háromszoros világbajnokként megszerző Max Verstappen is azt mondta, élete egyik legkeményebb versenyén van túl. A Katarban harmadikként befutó Lando Norris pedig fel is szólalt a történtek kapcsán: azt mondja, szerinte túl nagy kockázatnak tették ki a versenyzőket vasárnap.
„Szerintem ma jó eséllyel megtaláltuk a határokat. És szerintem szomorú, hogy így kellett” – mondta a McLaren versenyzője. „Soha nem jó ilyen helyzetben lenni, egyesek az orvosi központban kötöttek ki vagy elájultak, meg ilyenek. Szóval nagyon veszélyes dolgok zajlottak.”
„Nem olyan dologról van szó, hogy csak úgy megyünk tovább, a versenyzőknek pedig többet kellene tréningezniük, vagy ilyesmi. Egy zárt autóban ülünk, ami rendkívüli módon felforrósodik egy ilyen fizikailag igazán megterhelő versenyen. És frusztráló a dolog.”
„A TV-n keresztül talán nem tűnik olyan megterhelőnek, de amikor a versenyzők kénytelen kiállni, vagy ilyen rossz állapotba kerülnek, az túl sok akkora tempónál, amekkoránál versenyzünk. Túl veszélyes.”
„Tudom, hogy ez a verseny jövőre később lesz a szezon során, és pár hónappal később sokkal hűvösebb lesz, de gondolkodnunk kell ezen, és biztos vagyok benne, hogy beszélünk is róla, mert a lényeg az, hogy nem kellett volna ilyennek történnie.”
Verstappen hozzátette, ő már a versenyhétvégét megelőzően tartott az óriási hőségtől.
„Amikor láttam az időjárás-előrejelzést, mielőtt megérkeztünk, egyáltalán nem vártam. Túl meleg van, és ahogy Lando is mondta, ennek semmi köze az edzésekhez” – mondta a háromszoros világbajnok. „Azt gondolom, azok a srácok, akik most küszködtek, rendkívül fittek, talán még nálam is fittebbek. De olyan volt egész nap, mintha egy szaunában sétálgatnánk. Este ráadásul a páratartalom is emelkedik.”
„A versenyek elég hosszúak, de nem ez az egyetlen helyszín, van még néhány ilyen. Szingapúrban majdnem két órán át tart egy futam, és nagyon-nagyon meleg. Szerintem az is a határon van. Szóval van pár dolog, amit meg kell vizsgálni. De ez a mostani egyértelműen túl forró volt.”
2024-ben december 1-jén tartják majd a katari versenyt, az év azon szakaszában pedig már hűvösebbek a körülmények Dohában.