Az olasz gumigyártó még 2011-ben lett a királykategória hivatalos gumibeszállítója, az azóta eltelt bő egy évtizedben pedig sikerrel birkózott meg a száguldó cirkusz technikai szabályainak változásaival – 2014-ben a hibrid erőforrások bevezetésével, 2017-ben a szélesebb abroncsok alkalmazásával, valamint a 18 colos kerekek tavalyi érkezésével.
A Forma-1 és a Pirelli közti új megállapodás 2027 végéig szól, abba azonban belefoglaltak egy hosszabbítási opciót is – ennek részleteiről viszont nem árultak el semmit a felek. Az viszont biztos, hogy a gyártó a Forma-1 mellett a Forma-2 és a Forma-3 mezőnyét is ellátja abroncsaival a következő években is.
A Pirelli mellett a Bridgestone is pályázott a gumibeszállítói pozícióra, az F1 azonban végül az olaszok mellett tette le voksát, ebben pedig szerepet játszott az is, hogy – ahogy a Forma-1 közleménye fogalmaz – a Pirelli mindig pozitívan együttműködött a versenyzőkkel, a csapatokkal, az FIA-val és a Forma-1-gyel, hogy olyan abroncsokat tudjon szállítani, melyek kiváló versenyzést tesznek lehetővé, a visszajelzések alapján pedig folyamatosan igyekezett javítani termékein.