Ahogyan arról lapunk is beszámolt, az amerikai versenyistállót választotta ki a sportot irányító testület, mivel beadványa alapján alkalmasnak találta arra, hogy csatlakozzon a Forma-1 mezőnyéhez. Ez persze még nem jelent automatikusan indulási jogot az Andretti számára, a csapatnak most a Forma-1 vezetőségével – és tulajdonképpen a többi csapattal – kell dűlőre jutnia.
Az F1 jelenlegi alakulatai viszont nem feltétlenül lelkesednek egy újonnan érkező istálló iránt, James Vowles, a Williams csapatfőnöke pedig nemrég egészen konkrétan kifejtette ennek okait – ezzel kapcsolatos cikkünket ide kattintva olvashatod. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur rámutatott, számára továbbra is az a kérdés, az Andretti milyen hozzáadott értékkel tudna megérkezni az autósportok csúcsosztályába.
„Nem titok, hogy nem vagyok oda ezért. Amikor megnyitottuk az ajtót egy 11. csapat felé a legutóbbi Concorde-egyezményben, annak jó oka volt, mert a Honda akkoriban már bejelentette, hogy távozni fog a Forma-1-ből, a Renault alatt pedig rezgett a léc” – magyarázta a francia szakember. „Ez azt jelentette, hogy csak a Mercedes és a Ferrari kötelezte el magát a jövőre. Így megnyitottuk az ajtót egy 11. csapat felé abban az esetben, ha valami lényegeset tudnak az F1-be hozni – és azt gondolom, akkoriban ez főképp a motort jelentette.”
„Ahogy James is említette korábban, a mezőny összes csapata komoly erőfeszítéseket tett… Nem szabad elfelejtenünk, hogy három-négy éve majdnem a csapatok fele közel állt a csődhöz, és el kell kerülnünk azt, hogy arrogánsak legyünk… Az élet egy körforgás, és nem tudjuk, mi fog történni 2030 előtt. És azt gondolom, nehéz helyzetbe sodorhatjuk ezzel az F1-et.”
„Kivéve, ha egy új belépő jelentős hozzáadott értéket hoz az F1-be. Nekem nincs kapcsolatom az Andretti vezérigazgatójával, de azt gondolom, az első kérdés az: mi a hozzáadott érték az F1-hez? Már van egy tizedik csapatunk, mely amerikai: a Haas. Van egy amerikai versenyzőnk a rajtrácson. És számomra a kérdés ekörül forog. Mi lehet az érték?