A fenti módszer azt követően vált gyakorlattá a versenyzők körében, hogy a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Niels Wittich néhány versennyel ezelőtt meghatározott egy kötelezően betartandó maximumumidőt a második biztonsági autós vonal, valamint az első biztonsági autós vonal között, hogy ily módon akadályozzák meg azt, hogy a mezőny tagjai lassú haladásukkal akadályozzák egymást a versenypályán.
A pilóták így a legutóbbi versenyhétvégén ahhoz folyamodtak, hogy egész egyszerűen lassan hajtottak ki a bokszutcából, sőt, alkalomadtán meg is álltak ott, hogy helyet csináljanak maguk előtt, és tiszta pályán teljesíthessék köreiket. A történtek után az FIA F1-es versenyigazgatója változtatásokat vezetett be a hétvégi Brazil Nagydíjra, ezekről pedig nemrég tájékoztatta is a Forma-1 csapatait.
Niels Wittich az új iránymutatásban szigorúan megtiltotta a versenyzőknek azt, hogy akadályozzák versenytársaikat a bokszutca gyorssávjában az időmérő edzéseken, és megszabta, hogy a pilótáknak hol van lehetőségük helyet csinálni maguknak a pályán.
“A sprintkvalifikáción és az időmérő edzésen a versenyzők a bokszkijárati lámpa és a második biztonsági autós vonal között csinálhatnak maguknak helyet. Bármely versenyző, aki szeretné ezt megtenni, a lehető legjobban a bal oldalra kell, hogy húzódjon, hogy lehetőséget biztosítson a többi pilótának az elhaladásra a bokszkijárat jobb oldalán” – áll a versenyigazgató által kiküldött dokumentumban.
A Forma-1-es Brazil Nagydíj programja ma 15 óra 30 perckor kezdődik az első szabadedzéssel, majd 19 órától már az időmérő edzést rendezik Interlagosban.