Mercedes: Már a sprintfutamon megszólalt a vészcsengő Brazíliában - F1VILÁG.HU

Mercedes: Már a sprintfutamon megszólalt a vészcsengő Brazíliában

HIRDETÉS
Már a sprintfutamon megszólalt a "vészcsengő" a Mercedes Forma-1-es csapatánál a múlt heti Brazil Nagydíjon, a csapat pedig igyekezett megoldást találni a problémákra, ám végül korlátozott lehetőségei miatt erre nemigen volt módja.

A német istálló annak reményében vágott neki az interlagosi hétvégének, hogy Austin és Mexikóváros után újra a dobogós helyekért harcolhatnak majd. A Mercedes viszont jócskán elmaradt a várakozásoktól, a vasárnapi versenyen Lewis Hamilton csak a 8. helyen ért célba, míg George Russell műszaki probléma miatt el sem jutott a kockás zászlóig. A Mercedes pályaműveletekért felelős vezetője, Riccardo Musconi a minap elárulta, biztató volt a W14-es versenytempója a hétvége első – és egyetlen – szabadedzésén, a szombati sprintfutamon azonban komoly problémákkal szembesültek a gumikopás terén.

“Az a hosszú etapos tempó, amit a szabadedzésen mutattunk, igazán megnyugtató volt” – magyarázta a szakember. “Nem gondoltuk, hogy változtatnunk kell az autón, szóval nekiugrottunk az időmérőnek, az eredményeink pedig a harmadik sor környékén voltak. Bizonyos szempontból nem voltunk elégedettek, és úgy éreztük, hogy az autó jobbat érdemelt volna.”

“A vészcsengő aztán megszólalt a sprintfutamon, mert a biztató első két kör után az autóink esetében rendkívül magas volt a degradáció, főleg a hátsó tengelyen. Ezen a ponton már aggódtunk a vasárnapi teljesítményünk miatt.”

A szombati problémák után a Mercedes a brackley-i szimulátorban igyekezett javítani a helyzeten, ám, mint vasárnap kiderült, nem járt sikerrel.

“Megszerveztünk a szimulátoros futást a gyárban, megnéztük azokat a paramétereket, amiken változtatni lehetett szombatról vasárnapra” – magyarázta Musconi.

“Abban bíztunk, hogy orvosolni tudunk néhány problémát, amiket szombaton tapasztaltunk, mint például, hogy nagyon keményen megnyomtuk az első pár kört, és egy kicsit jobban menedzseljük a gumikat, illetve a szárnyakkal finomítjuk az autó egyensúlyát, ami elég lesz ahhoz, hogy jobb helyzetben legyünk vasárnap. De aztán elég sivár kép alakult ki vasárnapra, ami nagyon hasonlított a szombatira.”

“A hátsó tengelyen egy kicsit javítani tudtunk a degradáción, ugyanakkor viszont elkezdtünk alulkormányzottsággal küszködni, szóval az autó nehezen fordult el a kanyarokban. Ezért nem is volt meg a tempó, és nem tudtunk az élen harcolni.”

A szakember hozzátette, azt az ötletet lesöpörték az asztalról, hogy a parc ferme szabályait megszegve módosítanak a beállításokon, és a bokszból vágnak neki a versenynek.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Mercedes: Már a sprintfutamon megszólalt a vészcsengő Brazíliában
Alonso elismeri, fájt a kiesés 400. F1-es nagydíján
A Mercedes-főnök szerint a Red Bull teljesítményében is megmutatkozik már a távozók miatti feszültség
Wolff: A versenybírók világossá tették, a jövőben nem lehet úgy versenyezni, ahogy Verstappen szokott
Norris: Imádom a kemény csatákat, de Verstappen túl messzire ment

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!