A két olasz versenypályának hivatalosan 2025-ig van szerződése a száguldó cirkusszal, Imola azonban szinte biztosan versenyt rendezhet még 2026-ban, miután az idei verseny törlése miatt a felek várhatóan megállapodnak a jelenlegi kontraktus egy évvel való kiterjesztéséről. Az olasz autóklub viszont szeretné évekre bebetonozni versenyeit, Angelo Sticchi Damiani ezért azt reméli, a jövő év végéig meg tudnak állapodni arról, hogy a Forma-1 2030-ig biztosan ellátogat majd a két legendás versenyhelyszínre, Monzába és Imolába.
„Már most van egy megállapodásunk, csak a részletek hiányoznak, hogy aláírjunk egy új szerződést, mely újabb 5 évre biztosíthatja a két nagydíj, a monzai és az imolai jövőjét. Rendkívüli eredmény lenne az országunk számára, ha 2030-ig két versenyünk lenne a naptárban” — mondta a szakember. „2024 végéig szeretnénk aláírni egy előszerződést.”
Sticchi Damiani azt mondja, Imola kapcsán „egyértelműbb” a helyzet, hiszen a regionális kormányzás és a helyi vállalkozók elkötelezettek amellett, hogy az F1 sztenderdjeinek megfelelő állapotban tartsák a versenypályát. Monza jövője viszont nem áll szilárd lábakon — habár a pályának 2025-ig érvényes szerződése van.
„Fontos, hogy előrehozzuk az időzítést a 2025-ös határidőhöz képest, mely egybeesik az FIA elnökválasztásával, és az F1 és a csapatok közti új Concorde-egyezmény kidolgozásával” – magyarázta a szakember. „Nemzetközi szinten is sorban állnak a nagydíjrendezésre irányuló kérelmek. Ne feledjük, Franciaországban és Németországban egyáltalán nincs verseny, a legjobb ezért az, ha mihamarabb biztonságba helyezzük a saját futamainkat 2030-ig.”
Az olasz autóklub elnöke ugyanakkor rámutatott, a monzai Olasz Nagydíj a jövőben több pénzbe kerül majd számukra.
„Elkerülhetetlen a költségek növekedése 2026-tól, már csak azért is, mert Monza fizeti jelenleg a legkevesebbet egész Európában.”