A hinwili istálló — mely jövőre már újra Sauber néven folytatja F1-es szereplését, mielőtt házasságra lép az Audival 2026-tól — jelenleg igencsak nehéz évet teljesít a száguldó cirkuszban, a C43-as kódjelű versenyautóval ugyanis nem sikerült olyan előrelépéseket tenni, mint remélték. A csapat mindössze 16 pontot gyűjtött eddig, és jelenleg a 9. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, mindössze 4 ponttal megelőzve a sereghajtó Haast.
A Sauber pedig drasztikus döntést hozott meg nemrégiben James Key technikai igazgató érkezése után: teljesen új autót épít 2024-re, a szakembereik által elvégzett elemzések után ugyanis arra jutottak, nincs már elegendő potenciál a jelenlegi koncepcióban. A csapatot irányító Alessandro Alunni Bravi azt mondja, Key kulcsszerepet vállalt ezen döntés meghozatalában.
„Szeptember első hetében kezdett, szóval már hozzájárul a jövő évi, C44-es autónk fejlesztéséhez is” — magyarázta a csapatvezető. „Teljesen felülvizsgáltuk a projektet vele együtt, és a tapasztalatának köszönhetően egy mélyelemzést folytattunk le az autó minden területén, és döntéseket is hoztunk.”
„A jövő évi autónk tehát nem az idei autó evolúciója lesz, mert úgy gondoljuk, hogy vannak bizonyos korlátok ebben a projektben, amiket már nem tudunk tovább feltérképezni. Szóval tényleg egy teljesen új autónk lesz a kasztnitól a felfüggesztésen át minden területig.”
„A problémákat persze könnyű azonosítani, ám azokat ki is kell javítani. Szóval keményen dolgozunk, a csoportosulásunk pedig fejlődik. Vannak újonnan érkezők, akik már szintén hozzá tudják tenni a magukét a jövő évi autóhoz, de jövőre, Bahreinben mindannyian választ kapunk.”
Alunni Bravi említést tett arról is, jelenlegi versenyzőik, Valtteri Bottas és Zhou Guanyu is képesek lesznek megfelelően elvégezni feladatukat, amennyiben megfelelő autót kapnak maguk alá.
„Ha képesek vagyunk jól teljesítő autót adni a versenyzőinknek, akkor teljesíteni fognak” — jelentette ki. „De tényleg azon múlik a dolog, hogy megadunk-e nekik mindent, amire szükségük van ahhoz, hogy teljesítsenek. A versenyzőinkkel nincs probléma. Tapasztaltak, és láthattuk, hogy képesek pontokat szállítani.”
„De erősebb autóra van szükségünk, jobb teljesítményre minden pályafeltétel mellett, minden hőmérsékleti viszony közepette. Ez volt a gyenge pontunk. Túl sok hullámhegyünk és hullámvölgyünk volt, és nem voltunk következetesek a szezon során.”