A wokingi gárda 2021-ben lépett újra szövetségre a Mercedesszel, miután korábban, 1995 és 2014 között már sikerrel használta a német gyártó erőforrásait. A McLaren eddigi motorszerződése 2025 végéig szólt, a csapat és a Mercedes azonban megerősítette, az új, 2026-ban érkező motorérának is közösen vágnak neki, miután 2030-ig meghosszabbították együttműködésüket.
„Örömünkre szolgál, hogy legalább az évtized végéig folytathatjuk együttműködésünket a McLaren Racinggel. Ezen megállapodás hosszú távú természete kiválóan tükrözi a közös bizalmat és elkötelezettséget jövőbeli erőforrás-stratégiánk iránt” — mondta Markus Shaefer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatósági tagja, majd hozzátette: „Az erős partnercsapatok a gyári csapat mellett jelentős mértékben hozzájárulnak a fejlesztéshez és a tanuláshoz.”
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl hozzátette: „Nagy örömünkre szolgál megerősíteni, hogy hosszú távra megújítottuk motorszerződésünket a Mercedesszel az új motorérára kiterjedően is. Nagyon bízunk a Mercedesben, illetve a velük való partnerségben.”
„Hozzásegítettek bennünket ahhoz, hogy visszatérjünk a mezőny elejére, a partnerség nyújtotta biztonság és stabilitás pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy folytassuk ezt a felfelé ívelő pályát. Szeretnék köszönetet mondani nekik az eddigi együttműködésért, és várjuk már a következő éveket.”
Mint ismert, 2026-ban jelentős mértékben átalakulnak a Forma-1 motorszabályai, hiszen 50-50 százalékban oszlik majd meg a belső égésű meghajtás, illetve az elektromos hajtás, az új erőforrásokat pedig 100 százalékban fenntartható üzemanyagok hajtják majd.
A McLaren vezérigazgatója, korábban egyébként a Red Bull Milton Keynes-i központjában is járt, hogy egyeztessen az energiaital-gyárosokkal egy esetleges jövőbeli együttműködés kapcsán, hiszen az osztrák csapat 2026-tól már saját motorral vesz részt az F1-es küzdelmekben.