A két istálló már eddig is szoros partnerség mentén dolgozott együtt, lévén, ugyanazzal a tulajdonosi körrel rendelkeznek, a tervek szerint azonban a következő évtől a nevet váltó AlphaTauri még szorosabbra fűzi majd együttműködését testvércsapatával, a Red Bull Racinggel.
Mindez azt jelenti, hogy a faenzai istálló a lehető legtöbb, a szabályok szerint átvehető komponenst a Red Bulltól kapja majd. Az efféle együttműködés persze nem újkeletű a Forma-1-ben, elég csak példaként említeni a Ferrari és a Haas partnerségét A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig természetesen folyamatos ellenőrzéseket végez annak érdekében, hogy a szabályokban foglaltakat maradéktalanul betartsák az érintettek.
A Motorsport Magazin című német lap mégis úgy tudja, az F1 Bizottságának pénteki ülésén néhány istálló aggodalmát fejezte ki az AlphaTauri és a Red Bull szorosabb együttműködése miatt, és azt szeretnék, ha a Forma-1 2026-ban módosuló szabályai ezt a területet is érintenék. Javaslatként állítólag felmerült, hogy tegyék kötelező minden istálló számára a külön szélcsatorna használatát. Mint ismert, a Red Bull és az AlphaTauri jelenleg ugyanazt a létesítményt használja az Egyesült Királyságban.
A Motorsport Magazin szerint a riválisokat az is aggasztja, hogy a Red Bull Racinget irányító Christian Horner egyre nagyobb befolyással bír az AlphaTaurinál. A brit szakember állítólag alaposan kiveszi a részét abból a munkából, mely az olasz kiscsapat új identitásának kialakításával jár.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, az AlphaTauri a hírek szerint jövőre jó eséllyel Racing Bulls néven folytatja F1-es szereplését, fő támogatói pedig a CashApp és a VISA lehetnek.