Leclerc a 2. helyen haladt a versenyen, miközben mögötte Sergio Perez a futam utolsó szakaszában el tudott menni George Russell mellett. A monacói versenyző ekkor találta ki, hogy bevárja és elengedi maga mellett Perezt, hogy a mexikói előnyt tudjon kiautózni a brittel szemben 5 másodperces időbüntetése miatt. Mindezt azért, mert a Ferrari óriási csatában volt a Mercedesszel a konstruktőri ezüstéremért.
Leclerc viszont csak félig végezte el a munkát, mert az elengedés önmagában nem volt elegendő ahhoz, hogy Perez el tudjon lépni a Mercedestől.
„Ez volt a logikus döntés. A Ferrari szempontjából viszont csak félmunkát végeztek, mert elengedték Checót, és ahogy azt Checo demonstrálta a pálya azon szektorában [a 3-as szektorban], egész jól lehet tartani ott a lépést” — magyarázta Horner. „Charles-nak egy kicsit jobban fel kellett volna tartania George-ot, hogy meglegyen az az extra, viszont jövőre új szomszédunk lesz a bokszutcában.”
Horner elárulta, ők maguk a versenyt egy kerékcserével kívánták teljesíteni, de futam közben váltaniuk kellett.
„Azt terveztük, hogy egy kiállást csinálunk, és aztán kettőre váltottunk, mert láttuk, hogy a közepes keverékű gumik jobban degradálódnak, mint vártuk. Max esetében meg tudtuk volna csinálni egy kiállással, hiszen megvolt a tempója és a képessége arra, hogy menedzselje a gumikat, de úgy tűnt, Checo kifogy a gumikból a vége felé. Ezért is tettük át mindkét autót két kerékcserére, és nagy kár érte, mert Checo amúgy dobogóra állhatott volna.”