A Mercedes nagy reményeket fűz a 2024-es F1-es szezonhoz, de tudja, nehéz lesz a Red Bull nyomába érni - F1VILÁG.HU

A Mercedes nagy reményeket fűz a 2024-es F1-es szezonhoz, de tudja, nehéz lesz a Red Bull nyomába érni

HIRDETÉS
Nagy reményeket fűz a 2024-es Forma-1-es szezonhoz a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff. A szakember azt reméli, jövő évi versenyautójuk kellően ütőképes lesz ahhoz, hogy a mezőny elején harcoljanak, a néhány ellenfelük által idén elért fejlődés pedig mindenképpen optimistán tölti el az ezüstnyilakat.
2023 Abu Dhabi Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton

A Mercedes kiábrándító formában vágott neki tavaly az új F1-es érának, rengeteget küszködött ugyanis 2022-es autójával. A koncepció mellett azonban kitartott a csapat, mert sok potenciált látott benne — idén azonban hamar be kellett jutniuk, a W14-esből nem fognak tudni győztes versenygépet faragni.

A Mercedes ezért teljesen új alapokra helyezi a 2024-es, W15-ös kódjelű versenygép fejlesztését — Toto Wolff már hetekkel ezelőtt elárulta, az autó gyakorlatilag minden elemében megújul a következő szezonra. A feladat nem egyszerű, a Mercedes-főnök pedig nemrég arról is beszélt, 2023-ban csapatként sem voltak mindig a helyzet magaslatán.

„Ami a szezont illeti, a pályán kívül a sportág rendkívül jól teljesített kereskedelmi szempontból. Ami a csapatfőnöki pozíciómat illeti, a sportszakmai része elég kemény volt, hiszen tavaly nem értettük, az autónk miért volt annyira rossz, idén pedig — bár nem kellett a sötétben tapogatóznunk — szintén nem tudtunk jó eredményeket elérni” — magyarázta az osztrák szakember.

„Különösen Austinban szerezhettünk volna egy győzelmet, de követtünk el hibákat, Brazíliában pedig gyenge hétvégénk volt, és abszolút rekonstruálni tudjuk, mi történt, és ilyesmi nem fordulhat elő egy topcsapattal.”

„Szingapúrban is a miénk volt a leggyorsbab autó, de az eredmények nem ezt mutatják. Ugyanakkor olyan évünk volt, mely során sikerült előrelépnünk az autóval, és megértenünk dolgokat a jövő évre. A stopper soha nem hazudik, és majd jövőre, Bahreinben meglátjuk.”

Wolff azt reméli, az előttünk álló tél folyamán sikerül nagyot ugraniuk a teljesítmény terén, a szélcsatornában és a szimulációk során látott adatok pedig eddig bizakodásra adnak okot.

„Más kasztnink, más aerodinamikánk, más karakterisztikánk és más felfüggesztésünk lesz — amin változtatni lehet, azon változtatni fogunk. Az eredmények a virtuális világban eddig pozitívak, de óvatosnak kell lennünk a várakozásaink kezelésével. Komoly lépést kell megtennünk, hogy harcolni tudjunk a bajnoki címért. Ha viszont radikális lépést tesz egy csapat, az sok új tudást is jelent.”

„Biztos vagyok beenne, hogy a Red Bull már jóval korábban leállt — bár nincs olyan, hogy teljesen leállni, de sokkal korábban kezdték el a jövő évi autót, mint bárki más. Ha mi hasonló pozícióban lettünk volna, a korábbi stratégiánkból kiindulva valószínűleg már júliusban gőzerővel a jövő évi autón dolgoztunk volna. Ez másfél hónappal korábbat jelent, mint a 2024-es autó esetében, ha tehát azokat az előnyöket nézzük, amiket az aero terén lehet elérni, pár tizedről beszélhetünk.”

„Jó formában tudsz kezdeni, elöl vagy, te vagy a mérce, és érted az autót, aminek növeled a teljesítményét, mintha csak egy aerodinamikai fejlesztést tennél rá. És az egész úgy materializálódik, ahogyan várod, és így fél másodperces előnyben vagy.”

Hirdetés

„Mi is jártunk ebben a cipőben 2019-ben és 2020-ban, ilyenkor egy pozitív spirálban vagy — most pedig hasonló szembeszélben kell küzdenünk.”

„De a fejlesztési- és teljesítménygörbe ellaposodik. Minél kiforrottabbak a szabályozások, annál többet tudsz kihozni belőlük, és bár a mi fejlesztési görbénk meredekebb, hiszen hátrányban vagyunk, ugyanakkor viszont ez egy ipari elmélet, és nem vagyok benne biztos, hogy alkalmazható-e a sport világára. A Red Bull mérnöki csapata remek munkát végzett, sokkal jobb formában indítottak, mint bárki más, és van egy csúcsformában lévő versenyzőjük.”

A Mercedes csapatfőnöke példaként az Aston Martint és a McLaren hozta fel, mely csapatok az elmúlt egy évben óriási fejlődést tudtak felmutatni a Forma-1-ben.

„Az Aston Martinnál azt mondják, hogy 2022 ősze és 2023 eleje között két és fél másodpercet találta” — magyarázta Wolff. „Gyakorlatilag utolsók voltak, a szezon elején pedig ők voltak a második leggyorsbab csapat. A McLaren is 2 tizedet várt a fejlesztésektől, aztán javulta 1 másodpercet.”

„Az aerodinamikával kapcsolatos munkák teljesen mások, talajhatású autóink vannak, amik aerodinamikailag törékenyebbek, ráadásul egy olyan gumit kell használnunk, amivel a megfelelő működési tartományban kell lenni, hogy működjön. Néhány fokos ingadozásról beszélünk, és ha egy kiszámítható autód van, ami stabil és szolid platformot jelent, akkor kevésbé küszködsz a csúszkálással és a degradációval. Ez egy ördögi kör.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes nagy reményeket fűz a 2024-es F1-es szezonhoz, de tudja, nehéz lesz a Red Bull nyomába érni
Piastri: Hibáztam, de a tempónk sem volt jó
Jos Verstappen: A Maxot kritizálók most egy ideig befogják a nagy szájukat!
Alonso: Össze kell szednünk magunkat a szezon utolsó versenyeire
Verstappen: Majdnem szétvertem a garázst, de végül nyertem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!