A bajnoki ezüst sorsa csak a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon dőlt el a Mercedes javára — a német csapat végül 3 ponttal múlta felül a Ferrarit, a konstruktőri versenyben elért jobb eredmény miatt pedig több pénzt tehet majd zsebre. Abból a szempontból viszont a Ferrari járt jobban, hogy a gyengébb pozíció ellenére az olaszok több időt tölthetnek el majd szélcsatornás fejlesztésekkel.
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff azt mondja, mindkettőnek vannak előnyei, a lényeg azonban ugyanaz: ők és a Ferrari is kikaptak a Red Bulltól idén.
„Vesztes mindkettő” — mondta Wolff, amikor arról kérdezték, a győzelem nélküli 2. hely, vagy az egy győzelemmel elért 3. hely értékesebb-e. „A pénz és a bónuszok szempontjából jobb a 2. hely, de a szélcsatornás idő szempontjából jobb a 3. helyen végezni.”
„A Ferrarinak 7%-kal több áll rendelkezésére, ha pedig mi végeztünk volna a 3. helyen, 14%-kal több időt tölthettünk volna a szélcsatornában, mint a Red Bull. De az ember nem mindig kapja meg azt, amit akar. Egy csapat a bónuszokat és az extra szélcsatornás időt is szeretné.”