Az olasz gumigyártó a mezőny tagjaival közösen folyamatos gumiteszteket végzett az évad során, végül azonban úgy döntött, nem fogja bevetni azt a prototípust, amellyel kísérletezgetett. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella viszont úgy látja, nagyon oda kell majd figyelni az abroncsokra a folytatásban, 2024-ben ugyanis a tovább növekvő leszorítóerő miatt még nagyobb terhelés éri azokat. A szakember különösen versenyzője, Lando Norris Las Vegas-i balesetét látva gondolja így.
„Ha megnézünk bizonyos versenyhétvégéket, idén határozottan voltak extrém paramétereink a gumik kezdeti kondíciói szempontjából, különösen, ami a guminyomást illeti” — idézi Stella szavait a RacingNews365.com című internetes portál. „Meddig tudunk még elmenni, csak hogy óvjuk az abroncsokat? Ha belegondolunk Vegasba, a kezdeti guminyomás nagyon-nagyon magas volt. Azt gondolom, egyesek 30psi-vel is találkoztak versenyzés közben.”
„És végső soron ebben van kompetenciája és szakértelme a Pirellinek. Ha úgy gondolják, hogy a konstrukciójuknak és gumifejlesztésüknek igazodnia kell az autófejlesztéshez, végül cselekedni fognak.”
Stella ugyanakkor rámutatott, a Pirelli képes arra, hogy azonnal reagáljon probléma esetén — ahogy történt ez idén is, amikor is a Brit Nagydíjra egy új gumispecifikációt vezetett be.
„Tudjuk, hogy amennyiben a biztonságról van szó, a gumikon lehet javítani, gyakorlatilag egyik versenyről a másikra. Számos tesztet végeztünk a Pirellivel, 35 tesztnapunk van, és ezen még emelhetnek is a jövőben. Szóval elegendő tesztünk van, és kellő szaktudásunk a Pirelli révén, szóval jó kezekben vagyunk.”
„Az nem kétséges, hogy a gumik nagy igénybevételnek vannak kitéve, ha belegondolunk a kezdeti paraméterekbe, és ha megnézzük, a mai F1-es autók milyen mértékű leszorítóerőt generálnak — az abroncsok terhelése szempontjából ez teljesen példátlan.”