Alpine: Kiválóan értjük, miért olyan erős a Red Bull, de másolással nem győzhetjük le őket - F1VILÁG.HU

Alpine: Kiválóan értjük, miért olyan erős a Red Bull, de másolással nem győzhetjük le őket

HIRDETÉS
Az Alpine Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, Matt Harman azt mondja, természetesen igyekeztek inspirációt meríteni a mezőny többi csapatától — kivéltképp a tavaly domináló Red Bulltól —, ugyanakkor pontosan tisztában vannak azzal, hosszú távon nem viszi előre őket az, ha az ellenfeleket próbálják meg másolni.
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 28: The cars of race winner, Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing, second placed Fernando Alonso of Spain and Aston Martin F1 Team and third placed Esteban Ocon of France and Alpine F1 are seen in parc ferme during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 28, 2023 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az Alpine számára kiábrándítóan alakult a 2023-as idény, hiszen ahelyett, hogy jelentősen javítani tudtak volna pozíciójukon a mezőnyben, végül csak a 6. helyen zárták a konstruktőri pontversenyt. A csapat technikai igazgatója ugyanakkor elárulta, természetesen kőkeményen dolgoztak azon, hogy megértsék, ellenfeleik miben volta jobbak — így viszonylag jól értik már azt is, a Red Bull hogyan tudott ilyen kiemelkedő teljesítményt nyújtani 2023-ban.

„Úgy gondoljuk, hogy sikerült egészen jól kiismernünk” — mondta Matt Harman a Red Bull RB19-es kódjelű autójáról. „Úgy gondoljuk, értjük, mit csinálnak. Nem lehet egy csettintésre elképzelni a dolgot egy éjszaka alatt. Megértettük az irányunkat. De azt gondolom, néhány más csapat autóját is kiismertük a mezőnyben.”

„Vannak még nagyszerű autók, melyeket érdekes fejlesztésekkel ruháztak fel. Ez az egész arról szól, hogy próbáljuk megérteni, mit csinálunk mi, és mit csinálunk ők. Alapvetően pedig, ha csak követjük ezeket a csapatokat, soha nem fogunk eléjük kerülni. Az egy valódi mantra, hogy inspirációt kell merítenünk ezektől a csapatoktól, de a saját utunkat kell járnunk.”

A Forma-1 csapatai nincsenek könnyű helyzetben, hiszen 2024-re olyan autókat kell megálmodniuk, melyek erős alapokat szolgáltatna majd 2025-re. Ennek legfőbb oka az, hogy 2026-ban új szabályokat vezetnek be a Forma-1-ben, így hamarosan már erre helyeződik a hangsúly a fejlesztések terén.

„Azt gondolom, a lényeg az, hogy túllássunk azokon az autókon, melyek körülvesznek bennünket” — folytatta Harman. „Ha előállunk egy olyan autóval, mint amilyenek most vannak, mire eljutunk 2025-ig, az nagyon elavult lesz. Nagyon fontos, hogy inspirálódjunk abból, amit látunk. De távolabbi célokat kell kitűznünk, hogy megkapjuk azt a bizonyos kétéves távlatot.”

A szakember elismerte, az Alpine 2023-as autója olyan alapvető tulajdonságokkal rendelkezett, melyek miatt nehéz volt végrehajtani a tervezett fejlesztési programot.

„A kasztni, illetve amit mi felfüggesztéstartónak, vagy fő háznak nevezünk, okozott némi fejtörést számunkra. Nem csak annak kapcsán, ami többi autón megjelent szellemi tulajdonként, hanem a saját ötleteink, a saját fejlesztéseink is korlátoztak bennünket egy kicsit. Tervben volt egy fejlesztés a padlólemez kapcsán is az év későbbi szakaszára, de végül úgy döntöttünk, nem csináljuk meg, és azt a teljesítményt átmentettük a jövő évi autóra — pusztán azért, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk ki belőle”

Harman ugyanakkor rámutatott, az A523-as kódjelű versenyautónak voltak olyan erősségei, amikre építeni tudnak: „Úgy gondolom, volt néhány igazán remek dolog az autónkon. Persze igyekszünk alázatosak lenni ezen dolgok kapcsán. Tudjuk, hogy nem egészen tartunk ott, ahol szeretnénk, és inkább arról szeretnénk beszélni, amiben jobbnak kell lennünk, nem pedig arról, amiben szerintünk jók vagyunk.”

„Én inkább fókuszálnék arra, hogy mit is kell jobban csinálnunk, nem pedig azt mutogatni, amiről azt gondoljuk, hogy jól munkát végeztünk benne.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Alpine: Kiválóan értjük, miért olyan erős a Red Bull, de másolással nem győzhetjük le őket
Horner szerint Verstappen is ugyanazt a nyomást érzi, mint anno Senna, Schumacher és Hamilton
Verstappen: Eljön a nap, amikor a szüleim már nem lesznek velem
Sainz attól tart, Katarban az 5. hely lesz a maximum a Ferrarinak
Verstappen: A McLarennel és a Ferrarival is bajnok lettem volna!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!