2026-ban ismét jelentősen megváltoznak a száguldó cirkusz szabályai: főleg a motorokra vonatkozó regulákat alakítják át, ugyanakkor a kasztnira vonatkozó szabályok is átalakulnak. Előbbi kapcsán már konkrét és határozott döntések születtek, melyeken már nem lehet — és egyes csapatok szerint nem is szabad — változtatni. A 2026-os motorszabályok négy pillérre épülnek majd: megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is. Emellett ráadásul 100 százalékban fenntartható üzemanyagokat kell majd használniuk a csapatoknak.
A Red Bull részéről már korábban beszéltek arról, szerintük változtatni kellene az erőátvitel felosztásának mértékén, a 2026-os szabályok szerint ugyanis 50 százalékban már az elektromos hajtásé lesz a főszerep. Ahhoz pedig, hogy az új regulák jól működjenek, a 2026-os autók légellenállásán jelentősen javítani kellene — emiatt pedig jó eséllyel aktív aerodinamikai megoldásokat vezetnek majd be. Egyes vélekedések szerint megoldást jelenthetne a problémára, ha kis mértékben emelnék a belső égésű hajtás arányát, mostanra azonban már késő változtatni a 2026-ra tervezett motorszabályokon — erre hívta fel a figyelmet a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache is.
„Kezd egy kicsit késő lenni. A probléma az, hogy egy motor tervezési -és fejlesztési ideje hosszabb, mint egy kasztnié” — mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lap holland kiadásának. „Ezért nagyon nehéz lenne változtatni a belső égésű motor, az akkumulátor és az elektromos komponensek koncepcióján. Most a kasztnin kell dolgoznunk. Nincs választásunk, közösen kell megoldást találnunk a kasztni terén.”
„A legfontosabb aspektus az erőátvitel az új erőforrás kapcsán. A motor sokat fog változni 2026-ban azok révén, amikről már döntöttek. Sokkal nagyobb lesz az elektromos energia részaránya, és kisebb az elektromos belső égésű motoré. Egyes pályákon ezért kihívást jelent majd a megmaradt energiamennyiség átvitele.”
„Egy adott motor esetében az energiaátvitel nyilvánvalóan nagyban befolyásolja az autó tulajdonságait. Amíg az FIA és a csapatok nem beszélik át ennek valamennyi hatását, valamint az autók valamennyi karakterisztikáját, addig ez egy nehéz ügy marad.”