Az 53 esztendős szakember még 2021 januárjában állt munkába a Haas csapatánál, miután a Ferraritól kölcsönbe érkezett az amerikai versenyistállóhoz. A Haas ekkortájt fűzte még szorosabbra együttműködését a maranellóiakkal, melynek keretében egy külön részleget is felépítettek a csapatnak az olaszországi gyárban.
A Haas csapata azonban tavaly csak az utolsó helyen zárta a Forma-1-es bajnokságot, ám miután viszonylag hamar rájöttek arra, hogy a Ferrari által követett autókoncepció nem jó irány számukra, év közben szinte semmit sem fejlesztettek versenygépükön, hogy a 2024-es modellre, illetve egy új irányvonalra fókuszáljanak. A Haas végül hazai versenyén, az Amerikai Nagydíjon vetett be egy komolyabb fejlesztési csomagot, az azonban nem azt az eredményt hozta, amit a vezetőség várt.
Olasz lapértesülések szerint Simone Resta szerette volna, ha a fejlesztési költségeket inkább a VF-23-as kódjelű versenygép első változatára költik el, mely egy körön ugyan gyors tudott lenni, a versenytempó terén azonban rengeteg hiányossággal küszködött, a Ferrarihoz hasonlóan nagy mértékben szenvedett ugyanis a gumik túlzott elhasználódásával.
Úgy tudni azonban, Gene Haas csapattulajdonos ragaszkodott ahhoz, hogy a Red Bull filozófiáját kövessék, Restának pedig nem tetszett az istálló által követett irány, ezért úgy döntött, egy hónappal az új autó bemutatása előtt távozik a csapattól. Az olasz szakembert biztosan nem a csapatváltás motiválta döntésében, hiszen egyelőre nem tudni, hol folytatja pályafutását, és hogy marad-e a Forma-1-ben egyáltalán.
Resta 1998-ban kezdett el a királykategóriában dolgozni a Minardinál, majd 2001-ben csatlakozott a Ferrarihoz, ahol 2014-ben már főtervezőként tevékenykedett. 2018-ban az Alfa Romeo technikai igazgatója lett, ám 2019 augusztusában a Ferrari visszahívta őt Maranellóba, ahol állítólag összekülönbözött Mattia Binottóval, ez vezetett végül a Haashoz való távozásához. A hírek szerint nem kizárt, hogy most újra visszatér Maranellóba, ugyanakkor a Sauberhez való újbóli csatlakozás is felmerülhet esetében. A svájci istálló 2026-tól az Audi gyári csapata lesz az F1-ben, ahol akár Restának is szerep juthat.