Komatsu korábban mérnökigazgatóként dolgozott a csapatnál, melynek tulajdonosa múlt héten jelentette be, nem hosszabbítják meg az istállót eddig irányító Günther Steiner szerződését, kinek helyére a japán szakembert ültetik. Komatsu szerdán újságírók kérdéseire válaszolt — a sajtóeseményen arról beszélt, gőzerővel folytatják a 2024-es bajnoki idényre való felkészülésüket, terveik szerint pedig még a február 21-én kezdődő kollektív teszt előtt értékes kilométereket teljesítenek új versenyautójukkal.
„Február 11-én lesz egy bejáratásunk Silverstone-ban, majd két nappal a hivatalos teszt előtt egy újabb bejáratást tartunk Bahreinben. Utána pedig nekiugrunk a hivatalos tesztelésnek” — fogalmazott Komaysu.
A silverstone-i bejáratás előtt a csapat nem mutatja meg tényleges valójában az új versenyautót, ám a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan a rajongók jó eséllyel kapnak majd belőle ízelítőt fotók formájában.
A Haas tavaly az utolsó helyen zárta a konstruktőrök versenyét, így idén mindenképp szeretne komolyabb előrelépést tenni: „A 2024-es autó egyértelmű előrelépés” — magyarázta Komatsu. „De hogy elég jó lesz-e majd kezdetben az ellenfelek ellen? Nem hinném, mivel túl későn kezdtünk neki.”
„Későn is váltottunk koncepciót, majd az austini fejlesztésekkel egy kicsit eltereltük az erőforrásainkat. Szóval reálisan látom a helyzetünket a bahreini autónkkal kapcsolatban, ám semmiképp sem negatívan.”
A szakember ugyanakkor rámutatott, a szezonkezdés után jelentős fejlődést kell felmutatniuk: „Nem a mérnökeink, a srácaink hibája, mert ők remek emberek. Számomra a kulcs az lesz, bármilyen autóval állunk is elő Bahreinben, és bármilyen problémát is látunk, hogy próbáljuk megérteni azokat, és aztán előrébb jussunk csapatként, és ne legyenek kohéziós hiányosságok az egyes részlegek között.”
„Egy kis csapat vagyunk, nem lehetnek ilyen belső problémáink. Egyként kell előrébb jutnunk, máskülönben nincs esélyünk.”